تعمیر سوئیچ شبکه سیسکو ۲۹۶۰

تعمیر سوئیچ شبکه سیسکو ۲۹۶۰

تعمیر سوئیچ شبکه سیسکو ۲۹۶۰ در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

سوئیچ سیسکو چیست؟

سوئیچ ها دستگاه‌هایی هستند که قادر به پردازش فریم‌های لایه دوم بوده و بین دستگاه‌های متصل شده به سوئیچ یک ارتباط ۱ به ۱ ایجاد می‌کند. این ارتباط می‌تواند به‌صورت Full-Duplex یا Half-Duplex صورت بپذیرد. ازلحاظ قدرت پردازش و انتقال فریم، سوئیچ‌ها در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند که بسته به نوع نیاز باید سوئیچی انتخاب شود تا علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن کارآیی موردنیاز در شبکه را فراهم آورد.سوئیچ یکی از سخت افزارهای شبکه است که در عین شباهت به هاب (hub)، بسیار هوشمندتر از آن است. بر اساس مدل OSI سوئیچ‌ها در لایه ۲ یا همان لایه Data Link کار می‌کنند و وظیفه این سخت افزارها، انتقال بسته‌های دیتا از یک دستگاه به جای دیگر از طریق شبکه و بر اساس آدرس سخت افزاری (Mac addresses) است.

قیمت مناسب ، امکانات مدیریتی و قابلیت های کانفیگی CISCO IOS به همراه تنوع تعداد و انواع پورت ها ، قابلیت پردارشی بسیار مناسب در لایه کاری و کارکرد در شرایط سخت ، همه و همه دست به دست هم داده و باعث شده سری های سیسکو ۲۹۵۰ و بعد ۲۹۶۰ جزء موفق ترین مدل های لایه ۲ سیسکو شود .

روتر سیسکو چیست؟

روتر دستگاهی در شبکه بوده که عملیات مسیریابی بین شبکه‌های مختلف را در لایه ۳ انجام می‌دهند و معمولاً قیمت بالایی دارند. روترها نسبت به سایر دستگاه‌ها دارای معماری متفاوت بوده که علاوه بر قدرت پردازش بالا، حساسیت بیشتری دارند چراکه آن‌ها برای ایجاد اتصال بین شبکه‌های مختلف نقش دروازه دارند و بروز هرگونه مشکل در عملکردشان باعث قطع اتصال شبکه‌ها با یکدیگر خواهد شد.

روترها همانند سوئیچ‌ها در کلاس‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به نیاز و کارایی موردنیاز باید یکی از این کلاس‌ها استفاده شود.

اشکالات متداول در سوئیچ شبکه سیسکو

  • روشن نمی شود

  • هنگ می کند

  • بعضی از پورت ها کار نمی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *