تعمیر کنترلر توربین
توربین چیست

توربین یک وسیله مکانیکی دوار است که انرژی جنبشی را از یک جریان تند آب، گاز، بخار یا هوا استخراج کرده و این انرژی را صرف انجام تولید برق توسط چرخاندن موتورها و ژنراتورها می کند. همچنانکه در شکل نشان داده شده است، چرخه استخراج انرژی توسط توربین به دو بخش، تبدیل توان مکانیکی و تبدیل توان الکترونیکی تقسیم می شود.

قسمت الکترونیکی که مد نظر این نوشتار است، شامل سه  بخش تبدیل کننده ها و کنترل گرهای الکترونیک قدرت و شبکه برق رسانی می باشد.

تبدیل کننده ها و کنترل گرهای الکترونیک قدرت

ورود علم الکترونیک قدرت در سیستم های توربینی در بیست سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است. واحدهای تبدیل کننده و کنترل گر، مانند شکل زیر، فرم ورودی انرژی الکتریکی را به یک فرم دیگر انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

 در توربین ها، این واحد به عنوان واحد میانجی بین ژنراتورها  و شبکه برق رسانی عمل می کند.

در طرف ژنراتورها:

 این واحد باید جریان الکتریکی در قسمت استاتور ژنراتور را کنترل کند تا گشتاور و در نتیجه سرعت روتور کنترل گردد. در نهایت، ژنراتور تعادل خود را حتی هنگام دریافت بیشترین انرژی از توربین  حفظ می کند.

در طرف شبکه برق رسانی:

در شبکه برق رسانی، واحد تبدیل کننده باید بتواند توان راکتیو سلفی/خازنی (Q) را کنترل و پاسخ سریعی برای توان اکتیو(P) فراهم آورد. همچنین باید فرکانس و دامنه ولتاژ در شبکه برق رسانی ثابت نگه داشته شود.

دستگاه های کنترلر توربین

دستگاه های تبدیل کننده ها و کنترلرها شامل تریستور، پل های دیودی و سویچ های الکترونیک قدرت و مبدل های AC/DC  چند طبقه هستند که بصورت بردهای الکترونیکی عرضه می شوند.

کنترلر توربین شرکت DEIF

در مرکز تخصصی دیجی برد، کلیه تمیرات الکترونیکی توربین ها از جمله کنترلرها و اینورترها و تجهیزات اندازه گیری… با ضمانت تعمیرات انجام می شود.

درباره KAKA

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *