تعمیرات تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

تعمیرات تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

تعمیرات تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

دستگاه مانیتورینگ بیمار

در علم پزشکی، مانیتورینگ به معنی رصد کردن بیماری یا شرایط فیزیکی بیمار در بازه ای از زمان می باشد. این فرآیند یا  می تواند به صورت انجام آزمایش های پزشکی (مانند استفاده از گلوکومتر برای اندازه گیری گلوکز خون) باشد و یا توسط دستگاه های مانتیورینگ (مانند اندازه گیری علائم حیاتی توسط مانیتور) انجام شود. انتقال داده های جمع آوری شده از مانیتور به ایستگاه مرکزی مانیتورینگ، بیوتله متری یا دوری سنجی پزشکی نامیده می شود.

دستگاه مانیتورینگ بیمار

دستگاه مانیتورینگ بیمار

دستگاه مانیتورینگ پزشکی

دستگاه مانیتورینگ از یک یا چند سنسور، قطعات پردازشگر، دستگاه های نمایش (که گاهی خودشان هم مانیتور خوانده می شوند) به همراه وسایل ارتباطی برای ثبت نتایج تشکیل شده است. اینک به شرح این قطعات می پردازیم

سنسورها

سنسورهای مانیتورینگ پزشکی عمدتا بیوسنسور یا همان حسگرهای زیستی هستند.

دستگاه مبدل یا ترانسدیوسر

دستگاه های مبدل موظفند تا سیگنال های دریافتی از سنسورها را به گونه ای تبدیل کنند تا  در نمایشگر نشان داده شود یا قابل ثبت در دستگاه های ذخیره ساز باشد.

دستگاه نمایشگر

داده های فیزیولوژیکی به صورت سیگنالی پیوسته و بر حسب زمان در صفحه نمایش نشان داده می شوند. همچنین ممکن است مقادیر بیشینه، کمینه، متوسط، پالس و فرکانس این سیگنال ها نیز در صفحه نمایش نشان داده شود. صفحه نمایش های جدید امروزی از پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) استفاده می نمایند. در حالی که نمایشگرهای قدیمی آنالوگ و بر حسب دستگاه اسیلوسکوپ بودند.

سونوگرافی

روش سونوگرافی، یک تکنیک معاینه فراصوت است که برای نمایش اندام و ساختارهای زیرپوستی نظیر تاندون ها، ماهیچه ها، مفاصل، رگ ها استفاده می شود. سونوگرافی زایمانی که معمولا در هنگام بارداری استفاده می شود در بین عموم بسیار شناخته شده است. در فیزیک، “فراصوت” به تمامی انرژی های صوتی با فرکانس بیش از شنوایی انسان (۲۰KHz) گفته می شود.

عملکرد دستگاه سونوگرافی

در دستگاه سونوگرافی، فرآیند تولید تصویر از امواج  فراصوت طی سه مرحله انجام می شود: تولید موج صوتی، دریافت پژواک و تشکیل تصویر

تولید موج صوتی

دستگاه های سونوگرافی در فرکانس بین ۲ تا ۱۸ مگاهرتز کار می کنند.(صدها برابر بیش از قدرت شنوایی انسان). این موج فراصوت توسط ترانسدیوسرهای(مبدل های) پیزوالکتریک تولید می شود. سپس موج تولید شده تا عمق دلخواه وارد بدن می شود.انتخاب فرکانس وابسته به وضوح تصیر و عمق آن می باشد: فرکانس کوتاه تر وضوح پایین تری تولید می کند اما تصویر عمیق تری در بدن به دست می آورد.

دریافت پژواک

بازگشت موج صوتی به ترانسدیوسر دقیقا عکس فرآیند ارسال موج می باشد. موج بازگشتی، ترانسدیوسر را فعال کرده و ترانسدیوسر، این موج را به پالس های الکتریکی تبدیل می نماید.

تشکیل تصویر

برای تولید تصویر، دستگاه سونوگرافی باید دو مورد را از هر پژواک دریافتی به دست آورد:

  1. مدت زمان دریافت پژواک موج چقدر بوده است.
  2. پژواک چقدر قدرت داشته است.

هنگامی که این دو مورد به دست آمد، دستگاه می تواند تعیین کند که هر پیکسل را در تصویر تا چه اندازه روشن کند.

دستگاه سونوگرافی

دستگاه سونوگرافی

آنژیوگرافی

به مطالعه رادیولوژیک شریان ها با تزریق ماده حاجب ید دار محلول در آب که ممکن است به طور مستقیم با سوزن پونکسیون و یا روش کاتتریزاسیون و با هدایت کاتتر انجام شود، آنژیوگرافی می گویند. در جریان این آزمایش علاوه بر مطالعه مرحله شریانی، فازهای مویرگی و وریدی نیز مورد مطالعه قرار می گیرند.

دستگاه آنژیوگرافی

دستگاه آنژو از یک تخت برای بیمار، یک لوله اشعه ایکس و یک آشکارساز برای تهیه تصویر و یا ویدیئو از بدن بیمار تشکیل شده است

دستگاه آنژیوگرافی

دستگاه آنژیوگرافی

دستگاه های زیبایی

دستگاه های زیبایی الکتروتراپی(شاخه ای از فیزیوتراپی با بهره گیری از الکتریسیته) از جریان های کم الکتریکی استفاده می نمایند که با عبور از لایه های پوست، اثرات درمانی به جای می گذارند که از جمله این اثرات می توان به تونوس ماهیچه ای و لیفتینگ(جوانسازی) پوست اشاره کرد.به طور کلی چهار روش درمانی برای صنعت زیبایی در نظر گرفته می شود که در این مطلب به اختصار به  آن ها اشاره شده است:

۱.روش گالوانیک(Galvanic)

۲.روش فارادیک(Faradic)

۳.روش میکرو-جریان(Micro-current)

۴.روش فرکانس بالا(HF)

دفتر مهندسی دیجی-برد دستگاه های زیبایی را در کمترین زمان ممکن و بهترین کیفیت تعمیر می کند:

  • تعمیر انواع لیزرهای زیبایی از جمله لیزر Co۲ laser ،دیود لیزرDiode Laser، لیزر الکساندرایت Alexandrite laser، لیزر یاگ Nd:Yag
  • تعمیر دستگاه های لایه برداری پوست یا Microderm Abrizhen
  • تعمیر دستگاه های دیود لیزر CPL ،IPL، Diode Laser و E-light جهت رفع موهای زائد
  • تعمیر دستگاه های لاغری رادیو-فرکانس یا RF ، دستگاه کویتیشنCavitation ، دستگاه کرایو و دستگاه کوتر
  • تعمیر دستگاه مزوگان Mesogun و هیدرودرمی Hydrodemi جهت رفع چین و چروک و زیباسازی پوست.
تعمیر-دستگاه-دیود-لیزرDiode-laser

تعمیر-دستگاه-دیود-لیزرDiode-laser

تعمیر-دستگاه-کویتیشن-Cavitation

تعمیر-دستگاه-کویتیشن-Cavitation

برای دیدن نمونه تعمیرات اینجا کلید کنید.

درباره KAKA

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *