تعمیر اچ ام آی HMI دنیلی DANIELI

تعمیر اچ ام آی HMI دنیلی DANIELI

تعمیر اچ ام آی HMI دنیلی DANIELI –  تعمیر برد و نمایشگر دستگاه HMI DANIELI AUTOMATION

بررسی اجمالی HMI

رابط ماشین انسان Human Machine Interface که اغلب با نام اختصاری HMI  شناخته می شود . این صفحه نمایشگر هوشمند برای کنترل ماشین آلات صنعتی به کار می رود .

داشتن یک فرایند خودکار در صنعت اتوماسیون بدون HMI امکان پذیر نخواهد بود . معمولا HMI به صورت یک صفحه نمایشگر لمسی می باشد.

HMI شامل اطلاعاتی نظیر : دما ، فشار ، مراحل فرایند و… است همچنین قابلیت نمایش سطوح بسیار دقیقی از مخازن را دارد . در گذشته اطلاعات ماشین روی چندین نمایشگر نشان داده می شد اما امروزه به لطف HMI می توان آن را در یک نمایشگر نمایش داده می شود.

تکنسین های تعمیر و نگهداری جهت عیب یابی و رفع نقص HMI را به قسمت محاسبات یا منطق PLC متصل می کنند تا در صفحه نمایشگر خود تمامی عیوب را نمایش دهد.

یکی از مزایای داشتن HMI مدرن این واقعیت است که کارخانه ها و سایر سایت های صنعتی می توانند چندین ماشین یا تجهیزات دیگر را کنترل و نظارت کنند. یک مرکز تولیدی کوچک می تواند تمامی تجهیزات را به کمک یک HMI در مرکز تحت نظارت خود قرار دهد.

تمامی دستگاه های HMI از نرم افزار های خاصی استفاده می کنند تا مهندسان بتوانند آن ها را به درستی برنامه ریزی کنند.

سازگاری HMI با PLC در فرایند های عملیاتی صنعتی پروتکل نامیده می شود. پروتکل در شبکه های صنعتی مشابه شبکه های  اتصال چندین رایانه به یک دیگر است.

برخی از دستگاه های  HMI  اطلاعات سیستم های کنترل صنعتی را به نمایش های بصری و قابل خواندن توسط انسان را از ماشین دریافت می کنند. به کمک HMI  اپراتور می تواند شماتیک های سیستم ها را ببیند و کلید ها و پمپ ها وسایر قطعات را روشن و خاموش نماید.

 

معرفی برند دنیلی DANIELI

این شرکت در سال ۱۹۴۸  توسط Mario Danieli در شمال ایتالیا تاسیس شد که در ابتدا به تولید ابزار صنعتی نظیر سندان ، قیچی و… می پرداخت.

شرکت DANIELI با ارائه سیستم های اتوماسیون ، کنترل فرایندهای عملیاتی و تولید طیف گسترده ای از مدل های HMI در صنعت از پالایش سنگ آهن گرفته تا تولید دیگر محصولات نقش بسزایی دارد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *