تعمیر برد دستگاه رادیولوژی و ام آر آی MRI

تعمیر برد دستگاه رادیولوژی و ام آر آی MRI

تعمیر برد دستگاه رادیولوژی و ام آر آی MRI-  تعمیر تخصصی برد دستگاه رادیولوژی در دیجی برد

بررسی دستگاه ام ار آی

تصویر برداری مغناطیسی یا ام آر آی یک فناوری پیشرفته تصویر برداری غیر تهاجمی می باشد که تصاویر سه بعدی از آناتومی منطقه تحت اشعه مغناطیسی اراِئه می دهد. در بسیاری از موارد از تصویر دستگاه رادیولوژی جهت تشخیص بیماری یا نظارت طول درمان مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری پیشرفته تغییر جهت محور چرخشی پروتون در بافت های زنده را شناسایی و برانگیخته می کنند.

نحوه عملکرد دستگاه ام آر آی

در دستگاه ام آر آی آهنربا های قدرتمندی میدان مغناطیسی قوی ای ایجاد می نماید که پروتون های موجود در بدن را وادار می کند که با میدان مغناطیسی سازگار و هماهنگ شوند.
زمانی که یک جریان فرکانس رادیویی از طریق بیمار دریافت می شود پروتون های موجود در  یدن  تعادل خود را از دست می دهند . خود را همسو با میدان مغناطیس می کنند. اما برای بدست آوردن تصویر ام آر آی بیمار در داخل یک محفظه آهنربایی قوی قرار می گیرد.
در طول مدت اسکن از ناحیه مورد تصویر برداری بیمار حتما باید در داخل محفظه بدون حرکت باقی بماند در برخی از بیماران ممکن است به بیمار مواد کنتراست که حاوی عنصر گادولینیوم می باشد داده شود این عمل سرعت سازگاری پروتون ها با میدان مغناطیسی را افزایش می دهد هر چه پروتون ها سریع تر مرتب شوند وضوح و شفافیت تصویر بهتر می باشد.

کاربرد دستگاه رادیولوژی ام آر آی

اسکنر های دستگاه ام آر آی برای تصویر برداری از نقاط نرم و غیر استخوانی مناسب می باشند .پرتوهای مورد استفاده دستگاه رادیولوژی هیچ آسیبی به بدن بیمار نمی زنند. از آنجا که ام آر آی جهت عکسبرداری از نقاط حساس بدن نظیر نخاع ، مغز، رباط ها و تاندون ها بسیار وضوح تصویر بالایی را می دهند نسبت به عکس برداری با اشعه ایکس و دیگر پرتوها توسط پزشکان بیش تر توصیه می شوند.

موارد مخاطره آمیز دستگاه رادیولوژی ام آر آیMRI

در مواردی که بیمار دارای ایمپلنت باشد به ویژه آن هایی که حاوی عنصر آهن می باشد عکسبرداری توسط امواج ام آر آی بسیار مخاطره آمیز می باشد همچنین در موارد بارداری مخصوصا سه ماه اول بارداری که اندام جنین در حال شکل گیری می باشد توصیه می شوند که ام آر آی انجام نگیرد زیرا ممکن است پرتو ها وارد خون جنین شود و مشکلاتی را برای جنین ایجاد نماید.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *