تعمیر کنترلر چیلر اسکرو

تعمیر کنترلر چیلر اسکرو

تعمیر کنترلر چیلر اسکرو.تعمیر تخصصی انواع چیلر بیکلد(Bicold) هیتاچی گرین ، راس (rhoss) فراست ، امیکون ، هایر(haier) در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

چیلر اسکرو:

علت نام این دسته از چیلر ها به چیلر اسکرو این است که مهمترین قسمت ان یعنی کمپرسور از نوع مارپیچی یا اسکرو است.کار چیلر اسکرو به این صورت است که کمپرسور مبرد گازی شکل را در مدار تبرید (جذب حرارت از سیال و دفع ان به سیال دیگر) بعد از فشرده سازی به سمت سایر قسمت ها مانند کندانسور شیر انبساط و اپراتور فرستاده تا طی یک چرخه عمل خنک کاری سیال دیگری مانند اب انجام شود.

در صنعت چیلر سازی معمولا برای تناژهای بالاتر از  تن تبرید از چیلر اسکرو استفاده می شود.

مهندسی چیلر تراکمی اسکرو نسبت به انواع دیگر چیلر های تراکمی مثل اسکرال ، پیستونی و سانتریفیوژ تقریبا مشابه بوده و نوع کمپرسور آنها که باعث ایجاد تفاوت می شود.

انواع چیلر

چیلرها عمدتاً به دو دسته ی چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم می‌شود.چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی باعث ایجاد سرما می‌شوند.

چیلر تراکمی

در چیلر تراکمی گاز ابتدا توسط کمپرسور پرس یا جمع می شود و سپس این گاز متراکم شده به کندانسور وارد شده و توسط آب یا هوای محیط، خنک گشته و به مایع تبدیل می‌گردد که این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله مویین وارد خنک‌کننده می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد و این کاهش فشاری که در چیلر روی می دهد باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباط هستند می‌گردد و در انتها گاز ناشی از تبخیر، به کمپرسور منتقل می‌شود.

 چیلر تراکمی به دو بخش

۱-چیلر هوا خنک

۲-چیلر آب خنک

چیلر جذبی

در چیلرهای جذبی از جذب کننده و مولد حرارتی بجای کمپرسور برخلاف چیلرهای تراکمی استفاده می‌گردد. عمومی ترین خنک کننده در چیلرهای جذبی سیستم  لیتیوم برماید است. در این سیستم،  بخار آب توسط لیتیوم برماید غلیظ جذب شده و در قسمت مولد حرارتی، آب بر اثر حرارت تبدیل به بخار می‌شود. بخار آب در کندانسور که دارای فشار ۱/۰ اتمسفر است به حالت مایع در می‌آید و سپس در خنک کننده که تحت فشار ۰/۰۱ اتمسفر دوباره به بخار تبدیل می‌گردد و آب برای اینکه تبخیر گردد گرمای نهان خود را از محیط خنک کننده می‌گیرد و باعث ایجاد برودت می‌گردد سپس بخار آب ایجاد شده در خنک کننده به جذب کننده منتقل می‌گردد و دوباره این چرخه تکرار می‌شود.

 چیلر جذبی به سه بخش

۱-آب گرم
۲-شعله مستقیم
۳- بخار

از خرابی های عمده کنترلر چیلر

  • چیلر روشن نمی شود

  •  موتور فن روشن می شود اما کمپرسور براه نمی افتد.

  •  کلید فن را روی تمام حالت ها قرار داده ایم اما،فن روشن نمی شود(کمپرسور عمل می کند)

  •  کنترلر چیلر کد خطا دارد

  • کنترلر متوجه مقدار دریافتی از سنسورهای چیلر را نمیشود

تعمیر کنترلر چیلر اسکرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *