تعمیر فلومتر ابزار دقیق

تعمیر فلومتر ابزار دقیق:

تعمیر فلومتر ابزار دقیق- تعمیر بردهای تجهیزات ابزار دقیقی ، تعمیر برد الکترونیکی فلومتر های اندرس-هاوزر ، ویکا ، زیمنس ، روزمونت در دیجی برد – تعمیر تخصصی انواع فلومتر های پیشرفته

معرفی فلومتر ابزار دقیق

از این دستگاه برای  اندازه گیری مقدار مایع یا گاز عبوری استفاده میشود در حالی که دیگر جریان سنج ها برای اندازه گیری مقدار کل سیال کاربرد دارند.درواقع حجم یا جرم را اندازه گیری می کند. اگر سرعت عبور سیال را در سطح مقطع A ضرب نماییم مقدار دبی یا جریان را بدست می آید.

بطور کلی جریان سیال به دو دسته  طبقه بندی می شود :

جریان آرام جهت شبیه سازی تربیولنس در محفظه های جریان به کار می رود

جریان آشفته در فرایند های پاتوفیزیو لوژیکی استفاده می شود.

 

تعمیر انواع فلومتر های پیشرفته در مجموعه مهندسی دیجی برد طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا انجام می پذیرد . فلومتر ابزار دقیق در صنایع شیمیایی،دارویی ، دریایی، صنعت معادن و فاضلاب به کار برده می شود.تمامی برندهای اندرس-هاوزر ، ویکا ، زیمنس ، روزمونت و…

به طور کلی فلومتر ها از نظر اندازه گیری به دو دسته محوری و استنباطی براساس فشار طبقه بندی می شوند.در مکانیزم اول حجم ثابتی از سیال در یک سیکل به کار برده می شود برخی از جریان سنج ها دارای کیسه  هوایی می باشد که در یک سیکل  پر وخالی  میشود و این فرایند آنقدر تکرار می شود تا مقدار سیال اندازه گیری شود.

در مکانیزم دوم که به صورت متداول در صنعت به کار می رود که مقدار متغیر های یک چرخه از طریق متغیر های مرتبط اندازه گیری می شوند به دلیل این ویژگی این نوع جریان سنج ها به متغیر های فشار و خلا محدود نمی شوند.

مایعات یک فشاری متناسب با ارتفاع با توجه به وزنی که دارند ایجاد می نمایند در صورتی که سیال چگالی ثابتی داشته با شد کافیست برای محاسبه ای فشار مقدار چگالی را در گرویتی یا گرانش زمین و ارتفاعی را که سیال اشغال نموده ضرب کنیم .

 

انواع فلومتر ابزار دقیق:

جریان سنج کوریولیس که  با توجه به اصول مکانیکی حرکت می کند زمانی که سیال وارد سنسور میشود یک سیم پیچ محرک در داخل لوله ها قرار دارد که در فرکانس شدید منجر به تقابل لوله ها می شود.

فلومتر مغناطیسی : که ازیک میدان مغناطیسی قوی برای هدایت جریان استفاده می شود با عبور سیال از این فلومتر یک سیگنال ولتاژ ایجاد می شود هرچه جریان سیال قوی تر باشد سیگتال ولتاژ بیشتری تولید می شود.

فلومتر اولتراسونیک:یک جریان سنج حجمی می باشد که نیاز به ذرات یا حباب می باشد

 

مشکلات فلومترها

  • فلومتر روشن نمی شود

  • پروتوکل ارتباطی فلومتر دچار مشکل شده

  • فیدبک جریانی یا ولتاژی خطا دارد

  • نمایشگر فلومتر روشن نمی شود

  • و..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *