تعمیر زمین شوی صنعتی اسکرابر

تعمیر زمین شوی صنعتی اسکرابر

تعمیر زمین شوی صنعتی اسکرابر تعمیر یونیت های الکترونیکی درایور موتور محرک و موتورهای شستشوی انواع  در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

اسکرابر چیست؟

اسکرابر چیست ؟ اسکرابر یک دستگاه صنعتی و مکانیزه است که فرآیند شستشو و خشک نمودن سطح زمین را به طور هم زمان به انجام می‌رساند؛ بنابراین در پاسخ به سؤال اسکرابر چیست باید بگوییم اسکرابر یک کف شوی مکانیزه مجهز به یک سامانه برس زنی، مخازن آب تمیز و کثیف جداگانه و سامانه مکش آب و آلودگی می‌باشد. در سال‌های اخیر افزایش جمعیت، پیشرفت هر چه سریع‌تر علم و تکنولوژی و گسترش مراکز صنعتی سبب شده جوامع و صنایع به سمت مکانیزه شدن حرکت کنند. در این میان حوزه نظافت و شستشو نیز از این قاعده پیروی نموده و تکنولوژی در تجهیزات نظافتی بازتاب یافته که منجر به ارائه دستگاه‌های مکانیزه نظافتی هم چون اسکرابر گردیده است. افزایش کیفیت، ارتقای سطح بهداشت محیط، بالا رفتن سرعت و بهبود کارایی از مزیت‌های بارز بهره‌مندی از دستگاه‌های زمین ‌شوی صنعتی به شمار می‌آید.

نحوه عملکرد دستگاه اسکرابر چیست ؟

عملکرد دستگاه کفشوی صنعتی بر پایه سه بخش اصلی استوار است : سیستم برس زنی، سیستم مکش و مخازن آب مجزا. با روشن شدن اسکرابر آب و یا محلول آب و شوینده از مخزن آب تمیز بر روی سطح زمین پاشش شده و هم زمان با آن برس یا برس ها شروع به چرخش می‌کنند. چرخش سریع برس آلودگی‌های سطح را جدا ساخته و این آلودگی‌ها به همراه آب باقی مانده بر روی سطوح به وسیله لاستیک تی و سامانه مکش جمع آوری و به مخزن آب کثیف دستگاه منتقل می‌شوند. سیستم مکش اسکرابر از یک موتور مکنده، تی لاستیکی و شیلنگ مکش تشکیل شده است. موتور مکنده درون مخزن آب کثیف خلأ به وجود می‌آورد و به دلیل اختلاف فشار ایجاد شده بین مخزن و محیط بیرون، آب و آلودگی‌های جمع آوری شده توسط تی لاستیکی از طریق شلنگ مکش به درون مخزن آب کثیف انتقال پیدا می‌کند. این فرآیند هم زمان با شستشوی سطح زمین انجام می‌گیرد از همین رو بر سرعت انجام کار و سرعت خشک شدن سطوح به میزان قابل توجهی می‌افزاید. در ادامه پاسخ به سؤال اسکرابر چیست بر این نکته تأکید خواهد شد که این دستگاه به دلیل برخورداری از توانایی بالا در حذف آلودگی‌ها از سطح زمین و خارج نمودن آن‌ها از میان درزها و خلل و فرج‌ها، سطح بهداشت و ایمنی محیط را ارتقا داده و بهبود می‌بخشد.

انواع اسکرابر چیست ؟

می‌توان مدل‌های گوناگون آن را شرح داد؛ دستگاه‌های کف شور صنعتی از لحاظ شیوه هدایت به دو گروه دستی و سرنشین دار تقسیم بندی می‌شوند که به اندازه دستگاه بستگی دارد، به آن معنا که اسکرابرهای کوچک و متوسط دارای هدایت دستی و دستگاه‌های بزرگ‌تر دارای هدایت خودرویی هستند

استفاده از اسکرابر چه اهمیتی دارد ؟

مزیت اسکرابر چیست ؟ پس از آشنایی با دستگاه کف شوی و دست یابی به همه جواب‌های پرسش اسکرابر چیست مزایای بهره‌مندی از این تجهیز نظافتی را برمی‌شماریم. اسکرابرها متناسب با نوع دستگاه در مقایسه با روش‌های دستی سنتی سرعت فرآیند شستشو را ۵ تا ۳۰ برابر افزایش می‌دهد و به دلیل افزایش سرعت عملیات هزینه‌های مربوط به نیروهای انسانی کاهش می‌یابد. با توجه به عملکرد منظم و یکنواخت سیستم برس زنی کیفیت شستشوی سطوح به نحو قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. از دیگر مزیت‌های استفاده از اسکرابر می‌توان به افزایش نسبت بازده شستشو به میزان آب مصرفی در قیاس با روش‌های سنتی اشاره نمود که به لطف سیستم مکانیزه حاصل می‌گردد. سیستم مکش دستگاه زمان خشک شدن سطح زمین را کاهش داده که در نتیجه آن ضریب جذب دوباره آلودگی کاهش می‌یابد و علاوه بر آن احتمال بروز حوادثی مانند لغزندگی و سر خوردن از میان برداشته خواهد شد. امروزه اسکرابر به عنوان یک ابزار سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود زیرا علاوه بر کاهش مصرف آب، مصرف مواد شوینده و شیمیایی را به حداقل کاهش می‌دهد. 

اشکالات احتمالی اسکرابرها

  • دستگاه روشن نمی‌شود

  • باتری شارژ نمی‌شود

  • نیرو محرکه دستگاه از کار افتاده

  • بازوهای دستگاه حرکت نمی کند

  • دستگاه ارور می‌دهد

  • دستگاه خاموش می‌شود

  • و…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *