تعمیر دستگاه پمپ تزریق انسولین

تعمیر دستگاه پمپ تزریق انسولین

تعمیر پمپ دستگاه تزریق انسولین.تعمیر تخصصی انواع پمپ دستگاه تزریق انسولین تعمیر دستگاه های پزشکی تعمیر دستگاه فشار خون تعمیر دستگاه تزریق پورتابل

دستگاه تزریق انسولین

دیابت یک بیماری مزمن است که امروزه بخش بزرگی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. امروزه تکنولوژی‌های مخصوص دیابت مانند اپلیکیشن‌های کنترل تغذیه و تحرک، پمپ‌ انسولین و… نقش بسزایی در کنترل دیابت ایفا می‌کنند.

انواع دیابت

همانطور که در مطالب پیشین نیز خوانده‌اید، این بیماری بر اساس علت ایجاد کننده آن به دو دسته تقسیم می‌شود :

۱. نوع وابسته به انسولین یا دیابت نوع ۱

دیابت نوع ۱ بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده شده و فرد بیمار باید روزانه از هورمونی به نام انسولین استفاده کند.

۲. نوع غیر وابسته به انسولین یا دیابت نوع ۲

در دیابت نوع ۲ که بیشتر در بزرگسالان مشاهده می‌شود، معمولاً نیازی به تزریق انسولین نبوده و بیماری با مصرف داروهای خوراکی و اصلاح سبک زندگی به خوبی کنترل می‌شود.

تکنولوژی‌های مخصوص دیابت

امروزه جهت تسهیل شرایط زندگی بیماران دیابتی، تجهیزات و دستگاه‌هایی اختراع شده و به بازار آمده‌اند. البته بیشتر این تکنولوژی‌ها برای افراد مصرف کننده انسولین طراحی شده‌اند.

۱. قلم انسولین

قلم‌های انسولین، ظاهری شبیه به یک خودنویس دارند و روش بسیار راحت‌تری برای استفاده از انسولین، نسبت به سرنگ‌های انسولین دارند.برخی از این قلم‌ها دارای کارتریج قابل تعویض بوده، بنابراین می‌توان سالها از آنها استفاده نمود.

۲. تزریق کننده‌های جت انسولین

تزریق کننده جت، از ابزارهای پیچیده و نسبتاً جدید در حوزه درمان دیابت می‌باشد. این دستگاه با استفاده از فشار بالای هوا و بدون داشتن سوزن، انسولین مورد نیاز فرد را از طریق پوست وارد بدن فرد بیمار می‌کند.

۳. پمپ انسولین اکسترنال

پمپ انسولین یک دستگاه کوچک است که در خارج از بدن بیمار قرار گرفته و با استفاده از سوزن و لوله، به بدن بیمار متصل می‌شود.

این دستگاه به صورت شبانه روزی، انسولین پایه مورد نیاز بیمار را وارد بدن وی نموده و بیمار می‌تواند پس از هر وعده غذایی با فشار دادن دکمه مخصوص، مقدار انسولین مورد نیاز برای تنظیم قند خون پس از مصرف غذا را وارد بدن خود کند.

۴. تکنولوژی CGM یا کنترل مداوم قند خون

یکی از مشکلات بیماران دیابتی، اندازه گیری منظم قند خون در طول روز می‌باشد. از آنجا که دستگاه‌های گلوکومتر رایج، نیاز به نمونه گیری از خون فرد بیمار دارند، گاهی نمونه گیری‌ های مکرر موجب درد و خستگی بیمار خواهد شد.

۵.پانکراس مصنوعی

ابزارها و روش‌های دیگری نیز وجود دارند که پیش از ورود به بازار جهانی نیازمند تکمیل و اصلاح می‌باشند، به عنوان مثال در دو دهه اخیر، پژوهشگران به دنبال راهی برای ساخت پانکراس مصنوعی برای بیماران دیابتی نوع ۱ بوده‌اند.

از جمله تکنولوژی‌های جدید دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که به زودی درمان و مدیریت دیابت را برای مبتلایان به این بیماری آسان‌تر خواهند کرد : 

۷. سیستم نظارت مداوم بر قند خون (بدون نیاز به سوراخ کردن انگشت)

۸. آنالیزور های تنفسی قند خون

۹. درمان با سلول‌های بنیادی

۱۰. پروبیوتیک‌ های تحریک کننده تولید انسولین

۱۱. جوراب‌های هوشمند

۱۲. پمپ‌های چسبی

از جمله مشکلات عمده دستگاه انسولین

  • دستگاه روشن نمی شود

  • صفحه نمایش کار نمی کند

  • موتور تزریق روشن نمیشود

  • دستگاه اروری دارد

  • میزان تزریق دستگاه کم و زیاد می شود

 

 

تعمیر دستگاه پمپ تزریق انسولین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *