تعمیر دستگاه رادیوگرافی X-ray دندانپزشکی

تعمیر دستگاه رادیوگرافی X-ray دندانپزشکی

تعمیر دستگاه رادیوگرافی X-ray دندانپزشکی برند Edlen- تعمیر برد و قطعات الکترونیکی تجهیزات پزشکی در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board

معرفی دستگاه رادیوگرافی X-ray دندانپزشکی

دستگاه رادیوگرافی X-ray ، به دندانپزشک کمک می کند تا مشکلات سلامت دهان و دندان مانند : حفره ها و پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و … را بررسی نماید.

دستگاه رادیوگرافی ، از تابش امواج الکترومغناطیسی اشعه X جهت تصویربرداری از دندان و دهان بهره می گیرد. معمولا رادیوگرافی دندان در طول مشاوره اولیه دندانپزشکی انجام می شود.

معمولا دندانپزشکان از دو نوع اشعه ایکس در داخل یا خارج دندان استفاده می کنند . اشعه ایکس در داخل دهان از ساختار دندان تصاویری را ارائه می دهد اما اشعه ایکس در خارج دهان برای تصویر برداری ساختار جمجمه و فک به کار می رود.

هنگامی که اشعه ایکس از دهان بیمار عبور می کند دندان ها بیشتر اشعه را جذب می کنند بنابراین دندان ها در تصویر اشعه ایکس روشن تر به نظر می رسند در حالی که هر گونه حفره ، پوسیدگی یا عفونت به صورت لکه های تیره نمایان می شوند.

مزیت های دستگاه رادیوگرافی جدید دندانپزشکی

در نمونه های قدیمی دستگاه تصویر برداری اشعه X از یک فیلم برای گرفتن تصویر استفاده می شد اما امروزه در دستگاه های اشعه X دیجیتال دندان ، از یک نوع حس گر Sensor متصل به رایانه استفاده می شود.در دستگاه رادیوگرافی دیجیتال ، اشعه X  با دوز کمتری در دامنه کمتر از ۳ اینچ است بنابراین تصویر با وضوح بالاتری نسبت به نمونه های قدیمی را ایجاد می کند.

 دستگاه رادیوگرافی X-Ray دندانپزشکی برند Edlen

دستگاه رادیوگرافی برند Edlen ، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال با وزن پایین ۲ کیلوگرم، جهت تصویربرداری از دهان و دندان در صنعت دندانپزشکی به کار می رود.صفحه نمایشگر دستگاه رادیوگرافی Edlen ، از نوع  LCD مجهز به TFT است و جریان لوله اشعه ایکس آن ۲ میلی آمپر است.

از خصوصیات بارز Edlen ،باتری قابل شارژ یکپارچه ، قابلیت حمل یا portable  می باشد و ولتاژ لوله اشعه ایکس آن ۶۰ کیلووات است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *