تعمیر دستگاه رئومتر Rheometer

تعمیر دستگاه رئومتر Rheometer

تعمیر دستگاه رئومتر Rheometer- تعمیر تخصصی دستگاه Rheometer برند Anton Pear در کلینیک تخصصی دیجی برد – رئومتر یک کلمه یونانی به معنای اندازه گیری جریان است .

علم رئولوژی و نقش آن در ابداع دستگاه رئومتر

رئولوژی یک علم آزمایشگاهی جهت مطالعه جریان یک ماده است . در واقع شاخه ای از علم فیزیک می باشد که تغییر شکل و جریان مواد اعم از جامد یا مایع را مورد پژوهش قرار می دهد.

علم رئولوژی رفتار الاستیک ، ویسکوز و پیش بینی رفتار مکانیکی بر پایه ریز مولکول ها را مورد بررسی قرار می دهد.

موادی که ویژگی سیال دارند هنگامی که توسط یک نیرو خارجی تحت فشار قرار می گیرند دچار تنش برشی ، پیچش یا خمش می شوند رئولوژی نظری ارتباط نیرو ها و گشتاور خارجی با تنش های داخلی و گرادیان کرنش را آنالیز می کند.

برای اندازه گیری  نحوه جریان سیال در اثر نیرو های وارد بر آن دستگاه رئومتر آزمایشگاهی ابداع شد

معرفی دستگاه رئومتر Rheometer

دستگاه رئومتر ، یک دستگاه تخصصی در تجهیزات آزمایشگاهی صنعتی و دینامیکی است که پارامتر هایی مهمی نظیر : تنش برشی ، ویسکوزیته و.. که مدام در طی یک فرایند در حال تغییر است را اندازه گیری می نماید.

رئومتر ها معمولا در سیالات نیوتنی و غیر نیوتونی به کار می رود . در سیال های نیوتنی ویسکوزیته به تغییر روند برش وابسته نیست و معمولا ویسکوزیته ثابت می باشد اما در سیال های غیر نیوتونی ویسکوزیته ثابت نیست که در این موارد رئومتر ها نقش پر رنگی را ایفا می کنند.

رئومتر ها با توجه به نوع تنش اعمال شده به دو دسته برشی و کششی طبقه بندی می شوند. رئومتر های برشی نظیر : چرخشی ، مویرگی و مخروطی است.

در رئومتر مویرگی ، مایع در وضعیت جریان آرام از طریق لوله ای با مقطع ثابت عبور می کند که نرخ جریان یا افت فشار اندازه گیری می شود با دانستن جریان می توان افت فشار را به مقداری برای تنش برشی تبدیل کرد.

رئومتر چرخشی ، مایع در یک حلقه داخل سیلندر قرار می گیرد که گشتاوری را که به تنش برشی تبدیل می شود را اندازه گیری می کند. این رئومتر در صنعت نفت برای تعیین جریان سیال حفاری به کار می رود.

رئومتر اکوستیک از یک کریستال پیزو الکتریک استفاده می شود که طبق تنش کششی نوسانی عمل می کند. این نوع رئومتر با توجه به اینکه فرکانس در محدوده مگا هرتز را اندازه گیری می کننددر فرکانس های بالا بسیار کارآمد هستند .

رئومتر physica MCR301

این رئومتر محصول تولیدی شرکت Anton Pear ، اولین سیستم اندازه گیری خودکار یا اتوماتیک می باشد که شکاف در اندازه گیری ، افزایش گشتاور ، پایداری حرارتی را به شکل بی نظیری تعیین می کند.

تمام اجزای تشکیل دهنده MCR نظیر : موتور ، بلبرینگ ، واحد های کنترل الکترونیکی با استفاده از تکنولوژی روز بهینه طراحی شده است.

رئومتر MCR 301 قابلیت اندازه گیری دقیق زاویه و کنترل کرنش های نوسانی را دارد. همچنین موتور این رئومتر synchronous است و در داخل بلبرینگ هوا با استفاده از یک اندازه گیری خازنی ، حرکت طبیعی بلبرینگ حین فرایند تشخیص داده می شود.

خصوصیات منحصر رئومتر Physica MCR301

این رئومتر برای تمام تست های CSS و CSR تنش و کرنش و گستره فرکانس بالا مناسب می باشد.

تابع نوسان کرنش مستقیم DSO ، با کرنش در کوچکترین گشتاور ها و زاویه انحراف را MCR301 را به خوبی پشتیبانی می کند.

میدان روتور ثابت این دستگاه از تولید گرما و دریافت سیگنال های ناخواسته جلوگیری می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *