تعمیر دستگاه آمالگاماتورamalgamator دندانپزشکی

تعمیر دستگاه آمالگاماتورamalgamator دندانپزشکی

تعمیر دستگاه آمالگاماتورamalgamator دندانپزشکی  – تعمیر تخصصی انواع دستگاه و تجهیزات دندانپزشکی در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board

معرفی دستگاه آمالگاماتور amalgamator دندانپزشکی

این دستگاه در صنعت دندانپزشکی جهت ترکیب کپسول های آمالگام amalgam نقره جهت ترکیب مواد ترمیمی دندان به کار می رود. در نمونه های پیشرفته این دستگاه دندانپزشکی تحت کنترل یک ریز پردازنده عمل می کند.

اجزای اصلی یک amalgamator یک موتور الکتریکی ، سری و یک نگه دارنده جهت دریافت کپسول یا موادی است که برای تهیه ترکیب پرکننده باید مخلوط شوند.

دستگاه آمالگاماتور برند ultramat S SDl

شرکت SDl دز زمینه تحقیق و توسعه مواد پزشکی تخصص دارد که در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد. محصولات تولیدی SDl ترکیبی از فناوری و نوآوری جهت عرضه مواد ترمیمی ایده آل برای حرفه دندانپزشکی است. تمامی محصولات این شرکت در ویکتوریا یکی از ایالت های استرالیا تولید و در بیش از ۱۰۰ کشور جهان ارسال می گردد.

دستگاه ultramat SD مناسب برای تمام کپسول های مواد ترمیمی دندان می باشد که وزنی معادل ۲.۴۳ کیلوگرم و ولتاژ دوگانه  ۱۰۰-۱۲۰ ولت یا ۲۲۰-۲۴۰ ولت دارد.اگر منبع تغذیه دستگاه در خارج از محدوده ولتاژ تعیین شده باشد نشانگر برق به رنگ آبی چشمک می زند نا زمانی که جریان برق مورد نیاز دستگاه تامین نشود دستگاه کار نخواهد کرد.

SD مجهز به سه گزینه ۶ ، ۸ ، ۱۰ ثانیه چهت مخلوط کردن مواد ترمیمی مورد نیاز در دندانپزشکی می باشد که دستگاه را در هر زمان با فشار دادن دکمه یا یا بلند کردن محافظ می توان متوقف کرد.خصوصیات منحصر SD سر و صدا بسیار پایین ، استفاده آسان ، نگهداری و نظافت آسان می باشد .

ultramat SD مجهز به چنگال های خم شونده است که این قابلیت باعث شده تعداد زیادی از کپسول های آمالگام را در خود قرار دهد همچنین با فرکانس ۴۵۵۰ نوسان در دقیقه مخلوط شدن هر ماده دندانی را تضمین می کند.

نحوه استفاده از دستگاه آمالگاماتور ultramat S

در ابتدا کابل منبع تغذیه دستگاه را به دو شاخه برق متصل کنید سوییچ پشت دستگاه را روشن کنید اگر چراغ دستگاه آبی شد برق مورد نیاز دستگاه تامین می شود در مر حله بعدی در پوش دستگاه را بردارید و کپسول آمالگام یا هر نوع ماده ترمیمی را در داخل چنگال قرار دهید. در مرحله آخر محافظ دستگاه را ببندید و یکی از دکمه ۶ ، ۸ یا ۱۰ ثانیه را فشار دهید تا فرایند مخلوط شروع شود.

دقت شود برای قطع فرایند مخلوط باید درب پلاستیکی برداشته شود یا یکی از دکمه های ۶، ۸ یا ۱۰ ثانیه را فشار دهید.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *