تعمیر درایو موتورهای کارخانه های صنعتی

تعمیر درایو موتورهای کارخانه های صنعتی

تعمیر درایو موتورهای کارخانه های صنعتی. تعمیر تخصصی بردهای انواع موتورهای صنعتی در دفتر تخصصی فنی مهندسی دیجی برد.

انواع موتورهای صنعتی:

AC القایی/ناهمگام

بیشتر موتورهای صنعتی AC سه فازه هستند، زیرا این موتورهای قابل اطمینان و کم هزینه هستند. این مدل جریان الکتریکی در سیم پیچ استاتور یک میدان مغناطیسی چرخشی ایجاد می کند که جریان الکتریکی را در روتور “القا” می کند. جریان القایی در روتور یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که در برابر میدان استاتور واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد چرخش در روتور می شود.

AC همگام

برای موتورهای همزمان چرخش شفت با فرکانس جریان تأمین شده به موتور هماهنگ می شود. استاتور موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند، که با توجه به ویژگی های جریان اعمال شده بر روی آن می چرخد. روتور شامل آهن ربا یا آهنرباهای دائمی است که در برابر میدان مغناطیسی تولید شده در روتور واکنش نشان می دهند و باعث ایجاد چرخش شفت می شوند. روتور نیاز به اتصال فیزیکی به برق با استفاده از یک کموتاتور دارد ، معمولاً شامل یک برس رسانا است که می تواند در اثر استفاده فرسوده شود. موتورهای همگام AC از این نظر منحصر به فرد هستند که می توانند برای اصلاح ضریب توان یک تأسیسات صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

DC همگام

به دلیل ظهور موتور‌های AC مدرن، در حال حاضر موتور‌های DC به ندرت استفاده می‌شوند. استاتور یک میدان مغناطیسی ساکن تولید می کند در حالی که روتور یک میدان مغناطیسی چرخشی تولید می کند که توسط یک کموتاتور کار می کند. در نتیجه ، میدان مغناطیسی روتور تلاش می کند تا با میدان مغناطیسی استاتور که گشتاور مربوط به شفت خروجی را تولید می کند، همسو شود. آهنرباهای دائمی موتورهای DC نیز به دلیل استفاده از آهن ربا در استاتور، سنگین و حجیم هستند.

 

درایو موتورهای صنعتی

تمام موتورهای صنعتی

مشکلات رایج درایو موتور‌های صنعتی:

  • ارور دارند

  • روشن نمی شوند

  • سوختگی دارند

تعمیر درایو موتورهای کارخانه های صنعتی

2 دیدگاه در تعمیر درایو موتورهای کارخانه های صنعتی
  1. سلام من درایور موتور دارم ترانیستورG15n60میسوزه و فیوز میپرونه تمام برد سالم ترانیستور خودش پیدا نمیکنم bt۶۰n60 میزارم چند مدت کار میکنه ولی دوباره میسوزه چرا ترانیستور میسوزونه bt60n60 که قوی تر هستش دستگاه گلدوزی کامپیوتری یک از محور ها میسوزه و محور را جابجا کردم باز هم همون درایور میسوزه لطفا راهنمایی کنید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *