تعمیر ترازو های آزمایشگاهی و حساس


تعمیر ترازو های آزمایشگاهی و حساس

تعمیر ترازو های آزمایشگاهی و حساس تعمیر میکروتوم Microtome، همزن آزمایشگاهی و انواع اقسام برد الکترونیکی دستگاه‌‌های آزمایشگاهی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

مختصری در مورد ترازو آزمایشگاهی:

ترازوی آزمایشگاهی (یا ترازوی تحلیلی) دسته ای از وزن‌سنج‌ها است که برای اندازه گیری جرم کوچک در محدوده زیر میلی گرم طراحی شده است. ظرف اندازه گیری تعادل آزمایشگاهی (با وضوح ۱/۰ میلی گرم یا بهتر) در داخل یک محفظه شفاف و درب دار است تا گرد و غبار بر روی آن جمع نشود و بنابراین هرگونه جریان هوا در اتاق بر عملکرد تعادل تأثیر نمی گذارد. این محفظه را غالباً سپر پیش نویس می نامند. استفاده از محفظه ایمنی تعادل با تهویه مکانیکی ، که دارای هواگیرهای اکریلیک به صورت منحصر به فرد است ، امکان جریان هوای صاف و بدون تلاطم را فراهم می کند که از نوسان تعادل و اندازه گیری جرم تا ۱ میکروگرم جلوگیری می کند. همچنین ، نمونه باید در دمای اتاق باشد تا از ایجاد جریان هوای داخل محفظه توسط همرفت طبیعی در ایجاد خطا در خواندن جلوگیری کند. تعادل جایگزینی مکانیکی تک ظرف یک روش برای حفظ پاسخ سازگار در کل ظرفیت مفید تعادل است. این با حفظ یک بار ثابت بر روی پرتو تعادل و در نتیجه تکیه گاه ، با کسر جرم در همان طرف تیر که نمونه اضافه شده است ، حاصل می شود.

این نوع ترازوها معمولا توسط آزمایشگاه های دانشگاهی ، دارویی ، کشف دارو ، ژنومیک و پروتئومیکس استفاده می شود. سهولت استفاده ، وضوح ، ظرفیت و کاربردها عواملی هستند که باید در هنگام خرید ترازو‌ های آزمایشگاهی جدید به آن توجه کرد.

تعمیر ترازوهای آزمایشگاهی و حساس

مشکلات ترازوهای آزمایشگاهی

  • ترازو روشن نمی شود

  • ترازو خطای اندازه گیری دارد و کالیبره نمی شود

  • دستگاه سنسورها را شناسایی نمی کند

  • دستگاه ارور می دهد

  • ال سی دی دستگاه روشن نمی شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *