تعمیر تخصصی پرینتر های سه بعدی ۳D

تعمیر تخصصی پرینتر های سه بعدی ۳D

تعمیر تخصصی پرینتر های سه بعدی ۳D-  تعمیر قطعات و برد الکترونیکی چاپگر های ۳D در مجموعه مهندسی Digi-board

معرفی پرینتر های سه بعدی ۳D

پرینتر های سه بعدی در فناوری های مختلفی نظیر محصولات مصرفی ( عینک ، کفش ، ..) ، تولیدات صنعتی ، نمونه های معماری ، دندانپزشکی ، بازسازی فسیل و آثار هنری و.. به کار برده می شود .

بررسی اجمالی پرینتر سه بعدی ۳D

در پرینتر های سه بعدی اجسام جامد از یک فایل دیجیتالی ساخته می شوند این عمل طی یک فرایند افزایشی additive صورت می پذیرد . در این فرایند یک شی در لایه های متوالی قرار می گیرد .

به طور کلی در هریک از لایه ها می توان یک برش نازک از مقطع جسم را مشاهده نمود. نسل جدید چاپگر های ۳D به کاربر این امکان را می دهد تا با صرف مواد کمتری نسبت به روش های قدیمی اشکال پیچیده ای را تولید و طراحی نماید.

هنگامی که کاربر قصد چاپ فایل مورد نظر خود به صورت سه بعدی را داشته باشد در این مرحله چاپگر سه بعدی با فرایند برش( یعنی برش یک مدل سه بعدی به صدها لایه ) وارد عمل می شود .

کاربرد چاپگر های سه بعدی ۳D

در اوایل ظهور دستگاه چاپ سه بعدی، این فناوری در شرکت های بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی با بهره جستن از تکنیک جوهر افشان جهت ساخت پروتز ، اندام و سایر اعضای بدن مورد تحقیق قرار می گرفت.
در  فرایند چاپ ،لایه ها از سلول های زنده بر روی یک محیطی با ساختار ژله ای قرار می گیرند و به آرامی ساخته می شوند تا اینکه ساختار سه بعدی ایجاد شود این حوزه تحقیقاتی به عنوان چاپ زیستی معرفی می شود.
در صنعت ساختمان سازی از چاپگر های سه بعدی بتن، در مقیاس نسبتا بزرگ و مجهز به یک نازل برای افزایش سرعت جریان استفاده می شود که سرعت بالایی برای چیدن لایه های بتن دارد.
در صنعت پزشکی برای تولید لنز طبی چشم از این چاپگر های سه بعدی استفاده می شود که از یک نوع فرایند UV-curable acrylate جهت تولید دو جفت لنز که نیازی به پرداخت ندارد .
در صنعت دندانپزشکی قالب ها به کمک فرایند چاپ سه بعدی رزین تولید می شوند در حال حاضر پروتز های مصنوعی دندان و روکش ها با بهره گیری از این تکنولوژی تولید و به بازار عرضه می گردند.

 

مشکلات معمول پرینترهای سه بعدی ۳D

  • چاپگر سه بعدی روشن نمی شود

  • چاپگر سه بعدی بعد از روشن شدن ارور می دهد

  • پرینتر یک بخش از شکل را درست نمی زند

  • لامپ UV خاموش شده است

  • پرتو نور حرکتی ندارد و با مشکل مواجه شده

  • موتور بالابر دستگاه کار نمی کند

  • دستگاه به کامپیوتر متصل نمی شود

  • صفحه نمایش یا تاچ دستگاه کار نمیکند

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *