تعمیر تخصصی پرشر ترانسمیتر فیشر FISCHER

تعمیر تخصصی پرشر ترانسمیتر فیشر FISCHER

تعمیر تخصصی پرشر ترانسمیتر فیشر FISCHER. تعمیر تخصصی انواع ترانسمیتر فشار فیشر روزمونت(ROSEMOUNTیوکوگاوا (YoKOGAWA)و… در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

ترانسمیتر فشار(Pressure Transmitter پرشر ترانسمیتر، منتقل کننده فشار):

از جمله تجهیزات پرکاربرد ابزار دقیق  جهت کنترل فرآیندهای صنعتی میباشد که اغلب برای اندازه گیری فشار گاز یا مایع به کار می رود.
محل نصب ترانسمیترها روی لوله ها و مخازن در سراسر محوطه در نقاط اندازه گیری  می باشد.در مجموع ترانسمیترها از سه قسمت اصلی  تقویت کننده، مبدل(ترانسدیوسر) و حس کننده ساخته شده اند.ترانسمیترها در دو نوع پنوماتیکی و الکتریکی تولید شده اند.خروجی ترانسمیترهای الکتریکی بین ۴ تا ۲۰ میلی آمپر است  و ترانسمیتر های پنوماتیکی بین ۳ تا ۱۵ psi بر حسب تغییرات کمیت ورودی می تواند تغییر کند.قابل توجه است که قسمت های مبدل و تقویت کننده برای انواع ترانسمیترها یکسان است و برای کمیت های مختلف تنها قسمت حس کننده تفاوت دارد. به عنوان مثال در مورد ترانسمیتر های فشار قسمت حس کننده به درجه فشار حساس  است و در مورد ترانسمیتر درجه حرارت ،قسمت حس کننده به (دما) درجه حرارت حساس  است.

کالیبراسیون:

برای کالیبره کردن  یا مدرج کردن ترانسمیترها  براساس دستور سازنده با دادن ورودی های مشخص خروجی را باید تنظیم کرد.به طور مثال  در صورتی که ورودی صفر است خروجی ترانسمیتر نیوماتیکی باید ۳ psi به شود و در صورت حداکثر بودن ورودی در خروجی باید ۱۵ دیده شود. ترانسدیوسر  وسیله ای است که کار آن تبدیل حالات انرژی به یکدیگر است ، یعنی  در صورتی که همراه ترانسدیوسر  یک سنسور فشار داشته باشیم ، پارامتر  توسط سنسور فشار اندازه گیری می شود و مقدار مشخص شده به ترانسدیوسر تحویل داده میشود ،بعد ترانسدیوسر آن را به یک سیگنال الکتریکی قابل درک برای کنترل و قابل فرستادن به وسیله سیم های فلزی ، تبدیل می کند .

سیگنال خروجی:

 همیشه خروجی یک ترانسدیوسر ، سیگنال الکتریکی می باشد که می تواند ویژگیها و پارامترهای الکتریکی نظیر ولتاژ ، جریان و فرکانس را در سمت دیگر خط تغییر دهد ، البته  باید در نظر داشت که سنسور انتخابی از نوع سنسورهایی باشد که مبدل پارامترهای فیزیکی به الکتریکی باشد و بتواند به طور مثال دمای اندازه گیری شده را به یک سیگنال بسیار ضعیف تبدیل کند که در مرحله بعدی به ترانسدیوسر  وارد شده و سپس به مدارهای الکترونیکی تحویل داده می شود.

مشکلات ترانسمیترها:

  • روشن نمی شود

  • سیگنال ۴ تا ۲۰ میلی آمپر ندارد

  • ولتاژ خروجی ندارد

  • یکی از پروتکل های ارتباطی کار نمی کند

  • یک ارور یا خطا دارد

  • روشن و خاموش می شود

 

تعمیر تخصصی پرشر ترانسمیتر فیشر FISCHER

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *