تعمیر برد کنترلر ربات کوکا KUKA

تعمیر برد کنترلر ربات کوکا KUKA

تعمیر برد کنترلر ربات کوکا KUKA –  تعمیر تخصصی انواع ربات های صنعتی  در مجموعه مهندسی Digi-board

تاریخچه شرکت ساخت ربات KUKA

KUKA یک شرکت اتوماسیون جهانی با فروش ۲.۶ میلیارد یورو در آلمان شهر Augsburg قرار دارد و به عنوان یکی از پیشگامان تامین کننده اتوماسیون های پیشرفته و هوشمند  جهان  در سال های اخیر شناخته می شود.

سیستم های کاملا خودکار و شبکه ای در صنعت هایی نظیر : خودرو سازی ، الکترونیک ، فلز ، پلاستیک ، کالاهای مصرفی ، تجارت خرده فروشی و … را ربات های KUKA پشتیبانی و تامین می کند.

معرفی ربات های صنعتی کوکا KUKA

KUKA طیف گسترده ای از ربات های صنعتی با ظرفیت و دامنه های مختلف را ارائه می دهد . ارائه نرم افزار های پیشرفته و کنترلر های نوآورانه جهت همکاری مستقیم بین انسان و ماشین در عملیات HRC از ویژگی های متمایز کننده این برند در صنعت اتوماسیون است.

بازو های رباتیک KUKA  کاربرد های مختلفی در صنعت از جمله : جوشکاری قوس الکتریکی ، ریخت گری ، پالت سازی ، بارگیری ، مونتاژ و… دارند.

تنوع محصولات در ربات ها و بازو های رباتیکی از نمونه هایی با وزن کم گرفته تا مدل های شش محوره  با بار متوسط نظیر : KR CYBERTECH و بار سنگین می باشد.

بازو های رباتیک

بازو های رباتیک معمولا از هفت بخش فلزی تشکیل می شوند که توسط شش مفصل به هم متصل شده اند. کامپیوتر با چرخاندن موتور های جداگانه متصل به هر مفصل ربات را کنترل می نماید.

در بازو های رباتی از حسگر های حرکتی استفاده می گردد تا مطمئن شوند به اندازه کافی حرکت کنند همچنین رایانه این امکان را به بازو ها می دهد تا با دقت بسیار بالا حرکت کند و همان حرکت را بارها و بارها بدون نقص انجام دهند.

یک ربات صنعتی با شش مفصل شباهت زیادی به بازوی انسان دارد  و با شش درجه آزادی به شش روش مختلف می چرخد.

در کارخانجات تولیدی تکنسین به کمک یک کنترلر دستی بازو را متناسب با موقعیت حرکت می دهد. ربات توالی حرکت را در حافظه خود ذخیره می کند و بعد از هر بار مونتاژ دوباره این کار را انجام می دهد.

ربات های صنعتی

هر ربات صنعتی با توجه حداکثر ظرفیت بار و محدوده اعمال ویژگی ها و فناوری خاص خود را دارد و معمولا دارای سه جز اصلی مکانیکی ، الکترونیکی و رایانه ای هستند.

بخش مکانیکی هر ربات صنعتی شامل بازو هایی است که در محور های مختلف آزادانه حرکت می کند.

بخش الکترونیکی واحد کنترل مرکزی که سنسور ها و متغیر های سرعت آن را تنظیم می کند.

هر  ربات صنعتی در قالب یک زبان برنامه نویسی خاص کد گذاری می شود که با شرایط محیطی و کاربر ارتباط برقرار می کند.

مزیت های استفاده از ربات های صنعتی در خط تولید

ربات ها در محیط های تولیدی از نظر سرعت و دقت نسبت به انسان برتری دارند. ارائه محصولات با کیفیت زمان بررسی کنترل کیفیت را کاهش می دهد.

از مزایای استفاده از ربات های صنعتی در اتوماسیون کاهش خطرات احتمالی برای کارکنان ، به حداکثر رساندن تولید ، بهینه سازی کیفیت ، بهبود خروجی و انعطاف پذیری بالا و… می باشد.

نقش کنترلر در ربات های صنعتی

کنترلر یک عضو حیاتی در ربات های صنعتی به عنوان مغز یک ربات  عمل می کند.  کنترلر دستی از مجموعه ای دکمه ، سوئیچ یا یک صفحه نمایش لمسی استفاده می شود تا امکان ورود دستورات برنامه نویسی را فراهم کند.

یک کنترلر تمام دستورالعمل کد گذاری شده را به CPU ربات ارسال می کند. CPU یک تراشه کوچک و واحد پردازش گر مرکزی ربات است که کد برنامه نویسی مرتبط را دریافت و پردازش می کند و به ربات آموزش می دهد که چگونه طبق برنامه کار کند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *