تعمیر برد دستگاه فرآوری و تصفیه آب آزمایشگاهی و صنعتی

تعمیر برد دستگاه فرآوری و تصفیه آب آزمایشگاهی و صنعتی

تعمیر برد دستگاه فرآوری و تصفیه آب آزمایشگاهی و صنعتی- تعمیر تخصصی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی

در آزمایشگاه های مدرن امروزی ، یکی از حلال های مورد استفاده آب می باشد. کیفیت آب برای آزمایش هایی نظیر کشت سلولی بسیار حائز اهمیت می باشد. دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی ،با بهره گیری از امواج Uv  باکتری و میکروب های microorganisms موجود در آب را از بین می برد .

آب لوله کشی، به دلیل آلاینده هایی نظیر : یون های معدنی آلی ، ذرات کلوئیدی colloids ، باکتری و گاز حتی در نمونه های خالص اصلا برای فرایند های آزمایشگاهی مناسب نمی باشد.

معمولا کیفیت آب با توجه به حذف آلاینده و فناوری تصفیه آزمایشگاهی تعیین می گردد که معمولا روش های تصفیه شامل : تقطیر، تبادل یون ، کربن فعال ، فبلتر های ریز متخلخل و.. با توجه به مورد کاربردی تعیین می گردد.

معرفی سیستم تصفیه آب Reverse Osmosis

در این فناوری معمولا آب را از طریق یک غشا  نیمه تراوایی اسمز معکوس Reverse Osmosis غیر معدنی تحت فشار قرار می دهند . اسمز یک فرایندی است که در آن محلول نمک ضعیف تمایل دارد به محلول قوی تبدیل گردد برای مثال کلیه با جذب آب از خون یک فرایند اسمز می باشد.  پدیده اسمز به صورت طبیعی اتفاق می افتد اما در اسمز معکوس  به محلول نمک برای غلظت بیشتر بایستی انرژی داده شود .

در اسمز معکوس یک غشا ( یک لایه نازکی است که به برخی ملکول ها اجازه عبور از خود را می دهد.) به ملکول های آب اجازه عبور می دهند اما به نمک ، مواد آلی و باکتری اجازه عبور داده نمی شود . در واقع در این فرایند آب نمک زدایی یا دیونیزه می شود.

دستگاه تصفیه آب آزمایشگاهی  اسمز معکوس از یک پمپ فشار برای افزایش فشار در سمت نمک و اعمال فشار به آب جهت عبور از غشا نیمه تراوایی استفاده می کند که معمولا درصد زیادی از نمک های محلول در پسماند باقی می ماند .

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *