تعمیر آمپلی فایر بی ام و BMW

تعمیر آمپلی فایر بی ام و BMW

تعمیر آمپلی فایر بی ام و BMW –  تعمیر تخصصی برد الکترونیکی آمپلی فایر انواع خودرو ها در کلینیک تخصصی Digi-board

معرفی آمپلی فایر Amplifire

آمپلی فایر به عنوان  تقویت کننده سیگنال ورودی را از  یک منبع صوتی نظیر سی دی پلیر ، ضبط و.. دریافت می کند که توان لازم برای این انتقال را از باتری می گیرد .

تقویت کننده صدا یا Amplifire یک منبع صوتی کم مصرف را به عنوان ورودی می پذیرد و یک سیگنال خروجی با توان بالا تولید می کند

آمپلی فایر در واقع یک جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل کرده و به ترانزیستور ارسال می کند ترانزیستور با توجه به میزان دریافت سیگنال ورودی از منبع میزان جریانی را که در هر زمان از مدار عبور می کند را تعیین می کند.

نقش آمپلی فایر در سیستم صوتی خودرو

آمپلی فایر خودرو سیگنال های صوتی کوچک را از واحد مرکزی به ولتاژ بالاتر افزایش می دهد این کار باعث می شود باند ها صدای قدرتمند با وضوح بالایی را ایجاد کنند.

استریو های صوتی stereos در برخی از خودرو های امروزی توانی در محدوده ۱۵ تا ۱۸ وات دارند اما آمپلی فایر با توجه به تجهیزات الکترونیکی پیشرفته توان بالاتر و صدایی با وضوح بهتری را ارائه می دهند.

در داخل یک آمپلی فایر ولتاژ با استفاده از مدار منبع تغذیه افزایش می یابد تا ولت های اضافی را که بلند گو برای تقویت سیگنال صوتی نیاز دارد را فراهم می کند .

بار مقاومتی impedance و منبع تغذیه در حالت سوییچ SMPS به آمپلی فایر این قابلیت را می دهد که سیگنال صوتی با قدرت بالاتری را به بلندگو های شما ارسال  کند.

بررسی اجمالی  مونو آمپلی فایر mono amplifier

در بیشتر سیستم های صوتی خانگی و خودرو  برای رساندن برق به یک اسپیکر تک کانال نظیر ساب ووفر subwoofer از این نوع آمپلی فایر استفاده می شود.

mono amplifier  برای تولید صدا با فرکانس پایین طراحی شده است . مونو آمپلی فایر  در هنگام افزایش تقاضای برق برحسب اهم جریان الکتریکی پایداری را ایجاد می کند و به راحتی دو ساب ووفر را می توان به آن متصل نمود.

ساب ووفر subwoofer

ساب ووفر نوعی بلند گو است که فرکانس پایین صدا نظیر : گیتار باس، درام ، جلوه های صوتی یک فیلم و .. ،  را تقویت می کند . این تجهیز صوتی برای سینمای خانگی  و سیستم های استریو خودرو stereo بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

 ساب ووفر معمولا دارای یک تقویت کننده صدا یا آمپلی فایر، درایور speaker است . هنگامی که سیگنال ورودی به وسیله فیلتر Highpass بلندگو اصلی (که معمولا فرکانسی بین ۸۰ تا ۱۲۰ هرتز دارد) به ساب ووفر ارسال می شود و همان صدا با فرکانس باس دوباره تولید می شود.

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *