تعمیر کنترلر کوره

تعمیر کنترلر کوره

تعمیر کنترلر کوره تعمیرات الکترونیک کنترلرهای صنعتی تعمیرات بردهای الکترونیکی خاص و حساس در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

PID کنترلر چیست؟

اصولاً کنترلرهای دمایی وظیفه مقایسه مقدار دمای واقعی فرایند انجام شده با مقدار مطلوب(ست پوینت) و همینطور فرمان به هیتر جهت تنظیم دما را دارند. در کنترلرهای سنتی ترموستات های مکانیکی و یا الکترونیکی تنها با قطع و وصل کردن در محدوده set، دما را کنترل می کنند. با ظهور میکرو کنترلرها و استفاده متنوع از آن در صنایع، روش های نوینی جهت کنترل دما طراحی شده است که یکی از مهم ترین و به روز ترین این روش ها “PID  کنترلر” می باشد.PID کنترلر (Proportional- Integral-Derivative controller) با استفاده از سه متغیر تناسبی، انتگرال و مشتق گیر، دما را کنترل می کند که کمک به سزایی درثبات حرارتی و یکنواخت گرم شدن محفظه می کند. در این روش پارامتر هایی مانند فراست (overshoot) و نوسان دما (temperature variation) بسیار کاهش و دقت در تنظیم دما بهبود قابل توجهی دارد.

کنترل دمای کوره ای ( پله ای )

این کنترلر ، دما را به صورت مرحله به مرحله کنترل می کند و شامل ۲۰ مرحله است که  حداکثر زمان هر مرحله می تواند ۱۸ ساعت باشد.برای استفاده از این ویژگی کافی است  شما دمای ابتدا و زمان هر مرحله را تنظیم نماید . خود کنترلر متناسب با تنظیمات شما در هر لحظه دما را محاسبه کرده به صورت خطی کنترل می کند.از این محصول می توان در : کوره های صنعتی ، جواهر سازی ، سرامیک و سفال ، آجر پزی و … استفاده نمود. با استفاده از این محصول دیگر نیاز نیست از چند کنترلر دما استفاده کنید یا برای اجرای هر مرحله تنظیمات آن مراحل را به صورت مداوم وارد نماید.با استفاده از PC109 یا PC107 کافی است فقط یکبار تنظیمات را وارد نمایید .و با کمترین هزینه کوره خود را به نحو احسن کنترل نمایید.

۱ عدد کنترل دمای کوره ای (پله ای ) = ۲۰ عدد کنترل دمای عادی

روش های tuning کنترلر PID :

هر فرایندی دارای ویژگی های منحصر به فردی است. حتی وقتی تجهیزات در اصل و پایه یکسان باشند. جریان هوا در اطراف آون متفاوت خواهد بود، دمای محیط ممکن است تغییر کند، چگالی هوا و فشار هوا ممکن است ساعت به ساعت تغییر داشته باشد و یا حتی نوع بارگذاری و تعداد دفعاتی که نیاز است درضمن کار درب دستگاه باز شود. بنابراین تنظیماتی برای PID باید انتخاب شوند که با این تغییرات محیطی و تنوع در استفاده وفق پیدا کند.

به طور کلی سه رویکرد برای تعیین یک ترکیب بهینه از این تنظیمات وجود دارد:

 تنظیم دستی (Manual tuning)

 تنظیم هوشمند (Tuning heuristics)

 تنظیم خودکار

اشکالات احتمالی کنترلر کوره

  • کنترلر روشن نمی شود

  • کنترلر کوره را فعال نمی کند

  • کنترلر ارور دارد

  • کنترلر بعد از مدتی هنگ می کند یا متوقف می شود

  • سیکل کنترلی کامل اجرا نمی شود

 

 

تعمیر کنترلر کوره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *