تعمیر کنترلر ژنراتور دویتس DEUTZ نیروگاه

تعمیر کنترلر دویتس ژنراتورDEUTZ نیروگاه

تعمیر کنترلر ژنراتور  دویتس DEUTZ نیروگاه- تعمیر تخصصی برد کنترلر DEUTZ مدل TEM در کلینیک تخصصی Digi-board

بررسی عملکرد کنترلر

 برای اینکه کاربر بتواند عملکرد هر قطعه ای از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی را نظارت کند و در صورت بروز هر گونه نقص فنی وارد عمل شود نیاز به یک رابط کاربری دارد.

عوامل و پارامتر های متعددی نظیر : شرایط آب و هوایی ، خستگی ، فرسودگی قطعات منجر به کاهش سرعت دستگاه صنعتی می گردد در ماشین های الکتریکی این پارامتر ها به صورت یک متغیر با انتشار  سیگنال الکتریکی تعیین می شوند.

ژنراتور های پیشرفته مجهز ، به حسگر هایی برای تشخیص هر گونه مشکلات فنی می باشند که برای کنترل عملکرد ژنراتور از کنترلر استفاده می گردد.

 از نظر بصری  مجموعه ای از نمابشگرها  برای اندازه گیری پارامتر هایی نظیر : ولتاژ ، جریان ، فرکانس و .. پنل نامیده می شود. کنترلر دارای یک پنل کاربری است که توسط اپراتور هدایت می شود.

در ژنراتور های کوچک، پنل معمولا بر روی بدنه خود ژنراتور نصب می گردد همچنین برای محافظت پنل در برابر شرایط بد آب و هوایی نظیر برف ، باران از یک محفظه فلزی مقاوم در برابر خوردگی استفاده می گردد.

پنل های کنترل مجهز به دکمه یا کلید هایی نظیر : خاموش یا روشن کردن که به عملکرد بهتر ژنراتور در مواقع بحرانی کمک می نمایند

 

 

 

نقش ژنراتور در نیروگاه

 در سال ۱۸۲۰ الکتریسیته با حرکت یک حلقه سیم پیچ در میدان مغناطیسی آهنربا توسط مایکل فارادی ، دانشمند انگلیسی ایجاد گردید.

انرژی برق یا الکتریسیته توسط ژنراتور های الکترونیکی در نیروگاه های تولید برق ایجاد می گردد که معمولا به کمک موتور های محفظه احتراق داخلی یا شکاف هسته ای هدایت می شوند.

امروزه، در نیروگاه های مرکزی جریان برق متناوب AC  کمک ترانسفورماتور به انتقال انرژی می پردازند که از نظر اقتصادی بهینه می باشند.

مشکلات کنترلر های ژنراتور

  • کنترلر روشن نمی شود

  • دستگاه روشن نمی شود

  • کنترلر روشن می شود ولی بالا نمی آید

  • کنترلر ارور می دهد

  • نمایشگر یا تاچ آن کار نمی کند

  • یکی از درگاه های ارتباطی آن کار نمی کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *