تعمیر کنترلر و درایو ربات فانوک FANUC

تعمیر کنترلر و درایو ربات فانوک FANUC

تعمیر کنترلر و درایو ربات فانوک FANUC –  تعمیر تخصصی برد الکترونیکی و کنترلر انواع ربات های صنعتی در کلینیک تخصصی Digi-board

ربات های صنعتی

صنعت رباتیک در زمینه های مختلف نظیر : جابه جایی مواد ، حمل و نقل اشیاء سنگین ، فرایند تولید خودکار ، صنعت ساخت خودرو ، برنامه های کاربردی مراقبت های بهداشتی و… به کار می رود.

مفهوم کنترل رباتیک به عنوان مقدمه ای بر نحوه برنامه ریزی فعالیت های ربات مانند : حرکات فیزیکی ، چرخش ، برنامه ریزی مسیر و… می باشد.

سیستم کنترل ربات به حرکت آن کمک می کند که به صورت کنترل دستی ، بی سیم یا اتوماتیک با استفاده از هوش مصنوعی می باشد. با پیشرفت تکنولوژی سیستم کنترل در صنعت رباتیک به توسعه و پیشرفت خود ادامه می دهد.

ربات های صنعتی معمولا از سه قسمت اصلی کنترلر ، محرک و سنسور تشکیل می شوند. کنترلر حرکات و عملکرد ربات را کنترل می نماید که به کمک سیستم بازخورد یا feedback مجهز می باشد و توسط یک برنامه کامپیوتری عمل می کند.

موتور ها ، پیستون ، گیره ، چرخ ها ، چرخ دنده در یک ربات برای ایجاد حرکات مکانیکی نظیر: چرخش ، حرکت و بلند کردن اشیا به کار می روند.

سیستم کنترل بازخورد ربات در یک حلقه بسته عمل می کند که از پنج جز اساسی ورودی ، فرایند در حال کنترل ، خروجی ، عناصر حسگر ، کنترلر و دستگاه های محرک تشکیل می شود.

معرفی درایو ربات Robot drive

یک ربات برای حرکت بازو ، مچ و بدن خود به یک سیستم محرک نیاز دارد . معمولا برای تعیین ظرفیت ربات از سیستم درایو استفاده می شود .

جهت فعال کردن اتصالات یک ربات سه نوع مختلف سیستم محرک یا درایو نظیر : هیدرولیک ، پنوماتیک و الکترونیک وجود دارد.

سیستم محرک الکتریکی قادر به حرکت ربات ها با قدرت یا سرعت بالا هستند که توسط موتور های سروو DC Servo یا موتور های پله ای DC فعال می گردند که برای اتصالات خطی و چرخشی ربات بسیار مناسب می باشند.

سیستم های محرک یا درایو هیدرولیک برای ربات های بزرگ به کار می روند. یکی از معایب این نوع درایو نشت روغن  هیدرولیک می باشد.

شرکت ساخت ربات فانوک FANUC

شرکت FANUC  از پیشگامان پیشرو  صنعت رباتیک ، CNC و اتوماسیون  سال ۱۹۸۲ در ایالت متحده آمریکا تاسیس شد .

FANUC با بیش از ۱۰۰ مدل ربات نزدیک به ۴۰ سال به تولیدکنندگان برای دستیابی به موفقیت بیش تر کمک می کند.

ربات های سری CR و CRX  شرکت FANUC به حفاظت ضد تله مجهز شده اند که بدون نیاز به وسایل ایمنی اضافی در بین نیروهای انسانی فعالیت می کنند و حتی از تکنسین ها آموزش می بینند.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *