تعمیر کنترلر مشعل بویلر

تعمیر کنترلر مشعل بویلر

تعمیر کنترلر مشعل بویلر – تعمیر کنترلر های دیگهای بخار ، تعمیر تخصصی کنترلر مشعل در مجموعه فنی دیجی برد

کنترلر مشعل بویلر

این دستگاه وظیفه راه اندازی ،عملکرد ایمن  و خاموش کردن یک مشعل یا دیگ بخار را برعهده دارد در واقع نظارت و کنترل مشعل و اسکن نمودن شعله مناسب  وظیفه این قطعه می باشد. در مشعل های خیلی بزرگ این قطعه مجهز به  سیستم مدیریت مشعل BMS در شرایط اضطراری سیستم را خاموش می نماید.

سیستم مدیریت مشعل سوپاپ خاموش کننده ایمنی ، کلید های فشار، دما،جریان و … را به صورت خودکار کنترل می نماید و از دمنده های خنک کننده برای تامین هوای احتراق و خنک کردن اسکنر شعله استفاده می شود. مجموعه فنی دیجی برد با به کار گیری کارشناسان مجرب تعمیر کنترلر مشعل بویلر را به صورت کاملا تخصصی ارائه می دهد.

بررسی و نحوه عملکرد مشعل

دیگ بخار گرمای مورد نیاز خود را از طریق بخار آب داغ ناشی از احتراق سوخت مورد نیاز مشعل تامین می کنند.در واقع مشعل  با  کنترل مخلوط سوخت و هوا منجر به احتراق یکنواخت و پیوسته درون کوره دیگ بخار می گردند. انتقال حرارت از مشعل به دلیل جریان سیال آشفته و دمای بالای واکنش های شیمیایی یک پروسه پیچیده ای را فراهم می کنند.

مشعل مقدار هوای  مورد نیاز جهت جرقه و فرایند آتش را با کمک دمپر تک تیغه ای که در ورودی فن قرار دارد را تامین می نماید که این نوع تیغه می تواند شامل درایو سرعت متغیر VSD هم باشند که برای ایجاد یک احتراق پایا تیغه های مجهز به درایو جریان هوا را بدون افت کنترل می نماید.

به طور کلی مشعل به دو صورت مشعل جوی و مشعل پیش مخلوط می باشند در مشعل جوی یا اتمسفری هیچ فن و دمنده ای برای انتقال هوای احتراق به مشعل وجود ندارد.مشعل به طور کلی به یک لوله برای انتقال روغن و یک لوله برای تامین بخار روغن برگشتی می باشد. روغن سوخت در داخل مشعل با استفاده از تفنگ های روغن در انتها مشعل تزریق می شود

در مشعل بخار سوخت با فشار کم از یک لوله مجاور شعله عبور می نماید و در همان جا تبخیر می شود. جریان بخار از یک دهانه با سرعت بالا خارج و هوای اولیه را به داخل می کشاند. مشعل اتمی برای اتمیزه کردن سوخت مایع قبل از احتراق یک لایه نازک از سوخت مایع را با سرعت مناسب در محیط انتشار می دهند این مشعل های فشاری دارای یک یا چند نوک در انتهای قرار می گیرد.

 

مشکلات کنترلر های صنعتی بویلر ها

  • دستگاه روشن نمی شود

  • جرقه زن دستگاه خراب شده

  • یکی از شیرهای برقی فعال نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • فن دمنده روشن نمی شود

  • ترموکوپل را شناسایی نمی کند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *