تعمیر کامپیوترهای صنعتی

تعمیر کامپیوترهای صنعتی

تعمیر کامپیوترهای صنعتی تعمیرات تمامی کامپیوترهای صنعتی و پزشکی تعمیر پردازشگرها و هسته های پردازشی ، تعمیرات کامپیوتر سرورها و شبکه های گسترده و بزرگ تعمیر کامپیوترهای برند  ادونتک , ADVANTECH , زیمنس , Axiomtek ICOP, Eagle, AMT . وکو Vecow ,تعمیر کیس صنعتی Beckhoff و..

 

انواع کامپیوترهای صنعتی:

 ۱- کامپیوترهای صنعتی قابل نصب در رک (Rack mount)

کامپیوترها با ویژگی های خاص مانند طول عمر بالا، مقیاس پذیری، قابل اعتماد بودن و مدیریت هوشمند سیستم طراحی شده اند، محصولاتی شامل مادربردهایATX/MATX/ITX و مادربردهای اسـلاتی (Half Size, Full Size) و بردهای پسیو (Backplane)، کارت های گرافیــکی و کیـس های صنعتی .

۲- کامپیوترهای بدون فن صنعتی (Industrial Box PC)

تنوع در طراحی، کوچک بودن، مصرف پایین، وزن بسیار کم، بدون فن بودن این کامپیوترها باعث استفاده روز افزون این سیستم ها در پروژه های مختلف اتوماسیون می باشد که ذیلا به نمونه ای از محاسن آن ها اشاره شده است:

  • محکم و با قابلیت بالا برای کارکرد در محیط های سخت صنعتی و محیط های Outdoor
  •  تحمل بالای لرزش های شدید (به طور مثال در ماشین)
  •   قابلیت کارکرد در محیط هایی با درجه حرارت های پایین و بسیار بالا

 

 

 

۳- کامپیوترهای صنعتی پانلی (Panel PC)

این نوع از کامپیوترها مخصوص استفاده در صنعت و محیط های خشن و برای آوردن طیف وسیعی از درخواست ها طراحی شده است.نمایشگرهایی با قابلیت روشنایی بالا و صفحه نمایش با امکان لمسی بودن، این پلتفرم را تبدیل به راه حل هایی مناسب برای سیستم های مانیتورینگ، کنترل پردازش، پایانه های اطلاع رسانی و پایانه های حمل و نقل کرده است. استفاده از رنج وسیع CPU و بدون فن و توان مصرفی پایین، قابل نصب در خودرو با استفاده های مربوطه آن و اسلات های لازم (PCI/ISA/PCIe) را می توان نام برد.

۴- کامپیوتر مجتمع صنعتی (Workstation)

کامپیوترهای مجتمع، متشکل از کیس های همراه با آیتم های کیبورد، ماوس، مانیتور، برد پسیو مادربرد می باشند. در واقع زمانی که خریدار احتیاج به راه حلی جهت مجتمع بودن یک کامپیوتر دارد، این گزینه بهترین راه حل می باشد.از جمله امکانات سیستم استفاده از سایزهای متفاوت LCD، لمسی بودن صفحه مانیتور، تغییر برد پسیو و مادربرد بر اساس نیاز پروژه، دید مانیتور در زیر نور خورشید، شرایط دمایی متفاوت و … را می توان برشمرد. در خطوط تولید کارخانجات اکثر سخت افزارهای HMI با این پلتفرم ارائه می شود.

۵- کامپیوترهای صنعتی حرفه ای Compact PCI / Micro TCA / Advanced TCA

کامپیوترهای CPCI با کارائی بالا در تمامی ابعاد از برد CPU های به روز تا ماژول های I/O چند منظوره، محصولات Compact PCI مناسب برای صنایعی مانند مخابرات، نظامی، ارتباطات راه دور و اتوماسیون صنعتی و تحقیقاتی است. در این سیستم ها با توجه به استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت محصولات Compact PCI، آن ها را با قیمت های مناسب و کارایی بالا به بازار عرضه میکند.
امروزه استفاده از سیستم های Compact PCI در صنایع مخابراتی به عنوان یک کامپیوتر صنعتی حرفه ای مطرح شده است. این کامپیوترها در دو نوع ۶U و ۳U با بردهای واسط I/O ارائه می شوند. این سیستم ها با بهره گیری از امکانات کامپیوترهای  Compact PCI برقراری ارتباط با سخت افزارهای منطبق با این باس را با سرعت بسیار بالا فراهم می کنند.
از جمله مزایای سیستم موارد ذیل می باشد:
  •  وجود I/O های متناظر با هر برد و امکان اتصال از طریق پشت کیس
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل لرزش و شوک و امکان تهویه هوا بسیار بالا
  • امکان اسمبلینگ بسیار راحت
  • وجود کارت های DAQ منطبق با باس Compact PCI
  • وجود Bridge های متناظر با باس PCI و منطبق بر Compact PCI برای کارت های PCI

 

۶ -کامپیوترهای استاندارد پزشکی

این شرکت کامپیوترهای پزشکی کاملی را برای سیستم های مانیتورینگ پزشکی در کمترین زمان و با کمترین اشتباه ارائه می دهد. این سیستم ها در برابر سر و صدا و مواد شیمیایی بسیار مقاوم می باشند و قابلیت کار در محیط های پزشکی مانند اتاق های جراحی کنار تخت بیمار، لابراتورهای شیمیایی و دستگاه های علائم حیاتی را دارا می باشند.

تعمیر کامپیوتر صنعتی Industrial PC  vecow :

از جمله  کامپیوتر های صنعتی یا industrial pc  تعمیر شده در شرکت دیجی برد میتوان به کامپیوتر ARS-1800 از شرکت تایوانی vecow  اشاره کرد. این pc صنعتی به دلیل سخت افزار مناسب و سازنده معروفی چون vecow ، محبوبیت بسیار بالایی دارد.از مشخصات pc  دنیلی danieli ars1800 با مشخصات رم ۲ گیگ ، پردازنده اینتل D525 atom ، کارایی در شرایط دمایی -۲۰ تا +۷۰ درجه سانتیگراد ، بدون فن، دارای خروجی تصویر VGA ، داشتن ۸ پورت USB و … اشاره کرد.تعمیرات vecow از دیگر مدل های آن شامل ars-1000 و ars-2000 نیز پذیرفته می‌شود.

مشکلات کامپیوترهای صنعتی

  • روشن نمی شود

  • هنگام RUN شدن خاموش می شود

  • ارور های مختلف می دهند

  • یکی از بخشهای I/O یا پورتها کار نمی کند

  • نمایشگر آنها مشکل دارد

  • بعد از مدتی هنگ می کند

  • و…

 

همچنین ببینید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *