تعمیر پی ال سی PLC آلن بردلی SLC-500

تعمیر پی ال سی PLC آلن بردلی SLC-500

تعمیر پی ال سی PLC آلن بردلی SLC-500.تعمیر کارت های پی ال سی ها.تعمیر تخصصی انواع PLC پی ال سی اشنایدر آلینداس زیمنس سری ۳۰۰ و ۴۰۰ در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

PLC چیست ؟

پی ال سی یک وسیله ای است که قابلیت برنامه ریزی داخلی دارد و به اصطلاح منطق پذیر است و ما با دادن یک برنامه نرم افزاری، فرمان های مد نظرمان را در پی ال سی برنامه ریزی می کنیم این فرمان می تواند از طریق  انواع سنسور های صنعتی به پردازنده یا CPU داده شود و با دادن فرمان ورودی به پی ال سی، در خروجی می توانیم در زمان و مکان مناسب از پی ال سی فرمان های از قبل برنامه ریزی شده را دریافت کنیم.

اجزای تشکیل دهنده PLC:

۱- (power supply) : ولتاژ AC موجود در سیستم را از برق سیستم به عهده دارد که باعث ایمنی در برابر نویز و نوسانات ولتاژ ورودی در محیط های صنعتی است.

۲-(cpu) : ریز پردازنده با در نظر گرفتن وضعیت ورودی ها برنامه را که در PLC  ذخیره شده است اجرا می کند. و بر اساس آن به خروجی دستور فعال کردن خروجی مورد نظر را می دهد.

۳- (Memory) : جهت ذخیره سازی برنامه و اطلاعات استفاده می شود.

۴- رابطه برنامه نویسی (programmer) : جهت نوشتن برنامه و انتقال آن به حافظه PLC توسط کاربر استفاده می گردد و از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. یک صفحه کلید کوچک به همراه یک صفحه نمایشگر
  2. استفاده از کامپیوتر های شخصی  و نصب نرم افزارهای مورد نیاز ویژه ی برنامه نویسی می باشد.

۵-  واحد (I/O): که ارتباط PLC را با دنیای خارج برقرار می کند.

انواع پی ال سی PLC

۱-مینی پی ال سی ها

کوچک ترین نوع PLC که به پی ال سی های مینی معروف هستند و کار همان پی ال سی های بزرگ را انجام می دهند با محدودیت های ورودی و خروجی کمتر در اغلب مینی پی ال سی ها یک صفحه کوچک با تعدادی دکمه وجود دارد که علاوه بر برنامه ریزی با کامپیوتر توسط همین صفحه کوچک و دکمه هم میتوان به پی ال سی برنامه داد.

۲-پی ال سی های کامپکت

این نوع پی ال سی ها همانطور که از نامش هم پیدا است به صورت کامپکت است یعنی هر سه بخش تغذیه، سی پی یو یا پردازنده و بخش ورودی خروجی ها داخل یک باکس قرار دارد.

۳-پی ال سی های ماژولار

این نوع پی ال سی ها نیز همانطور که از نام شان هم مشخص است به صورت ماژول ماژول می باشد، به این صورت که سه بخش اصلی آن از هم جدا می شود و می توانیم ماژول های تغذیه،سی پی یو و ورودی خروجی ها را در کنار هم بچینیم تا تشکیل یک پی ال سی بدهد.

۴-پی ال سی های رک

این نوع پی ال سی ها مثل پی ال سی های ماژولار است با این تفاوت که به صورت عمودی نصب می شود و پشت آن یک ماژول مرکزی وجود دارد. که رابط تمام ماژول ها و ورودی خروجی ها به هم است ولی در پی ال سی های ماژولار تمام تجهیزات به هم وصل می شود ولی در پی ال سی های رک همانطور که گفتیم تمام تجهیزات به ماژول مرکزی متصل می شوند.

صنایعی که PLC در ان به کار گرفته می شود

۱- صنایع خودرو سازی: از قبیل عملیات سوراخ کاری خودکار، اتصال قطعات، همچنین آزمودن قطعات و تجهیزات اتومبیل، سیستم های رنگ پاش و شکل دادن بدنه به وسیله پرس های خودکار

۲-صنایع پلاستیک سازی: از قبیل ماشینهای ذوب و قالب گیری تزریقی، دمش هوا سیستم های تولید و آنالیز پلاستیک.

۳-صنایع سنگین: از قبیل کولرهای صنعتی، سیستم های کنترل خودکار وسایل و تجهیزات که ذوب فلزات استفاده می شود.

۴-صنایع شیمیایی: از قبیل سیستم های مخلوط کننده دستگاههای ترکیب کننده مواد با نسبت های متفاوت و غیره

۵-صنایع غذایی: از قبیل سیستم های سانتریفیوژ،  سیستم های عصاره گیری و بسته بندی

۶- صنایع ماشینی: از قبیل صنایع بسته بندی، صنایع چوب، سیستم های سوراخ کاری، سیستم های اعلان خطر و هشدار، سیستم های مورد استفاده در جوش فلزات

۷-خدمات ساختمانی: از قبیل آسانسور ها کنترل هوا و تهویه ی مطبوع، سیستم های روشنایی خودکار

خرابی های پی ال سی PLC

  • روشن نمی شود

  • یکی از ورودی یا خروجی ها از کار افتاده

  • مقادیر خوانده شده در ورودی ها اشتباه است

  • plc کارت ها را شناسایی نمی کند

  • چراغ خروجی روشن می شود ولی کار نمی کند

  • پی ال سی در حالت RUN قرار نمی گیرد

  • هنگام آپلود و یا دانلود مشکل وجود دارد

  • پورت های ارتباطی عمل نمی کنند

تعمیر پی ال سی PLC آلن بردلی SLC-500.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *