تعمیر پنل ایرکاندیشن IX55

تعمیر پنل ایرکاندیشن IX55

تعمیر پنل ایرکاندیشن IX55 و تمامی قطعات و تجهیزات الکترونیکی  خودرو های بنز بی ام و کیا هیوندای لکسوس تویوتا و… در مرکز تعمیرات الکترونیک دیجی برد

IX55معرفی :

رونمایی هیوندای IX55 ( وراکروز) در نمایشگاه ۲۰۰۶ کره جنوبی صورت گرفت. نام آن نیز همانند توسان و سانتافه از نام یکی از ایالت های کشور مکزیک گرفته شده است . وراکروز در ایران با نام IX55 شناخته می شود و خودرو هایی که پشت آن ها نام “وراکروز” نوشته شده است سفارش کشور آمریکا هستند. این SUV بزرگ از ایمنی و امکانات خوبی برخوردار است و اولین تجربه هیوندای در این کلاس است. البته فعلا نباید قابلیت های بیابانی خودرویی مانند تویوتا لندکروزر را از او انتظار داشت .

ایرکاندیشن چیست :

Air conditioning یا اصطلاحا A/C، فرآیندی است که در آن مایعی تا حد خنک شدن، فشرده و تبخیر می‌شود و به کمک فن به درون اتاق پمپ می‌شود تا از گرمای اتاق کاسته شود و محیط راحت‌تری را برای سرنشینان فراهم کند. این سیستم با کمک تعداد زیادی فشرده ساز، تبادل کننده گرما و فن این نتیجه را ممکن می‌سازد.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، همانند کولر عمل می‌کند ولی دیگر دمای مورد نظر حدس و گمان نیست. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا دمای اتاق را حتی با دقت نیم درجه تنظیم کنید.

این دست‌آورد استفاده از سیستم حلقه بسته کنترل شده یا اصطلاحا حلقه بازخوردی است. جمله بالا به این معنی است که خروجی این مکانیزم به فرمی از اطلاعات تبدیل می‌شود و به عنوان بازخورد به کنترلر ورودی داده می‌شود ، به همین علت است که می‌توانید آن را کنترل کنید. به عنوان مثال اگر شما درجه دما اتاق را روی ۱۷ درجه تنظیم کرده باشید، سیستم دائما در حال اندازه‌گیری دمای هوای خروجی است و اطلاعات آن را به عنوان بازخورد به کنترلر می‌فرستد و دما را ثابت روی ۱۷ درجه نگه میدارد.

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که این سیستم چگونه می‌تواند دما را کنترل کند؟ این امر به راحتی با تغییر ابعاد ساده این سیستم، مثل سرعت فن صورت می‌گیرد. اگر کنترلر متوجه شود که دمای محیط بیرونی در حال افزایش است، سرعت فن را افزایش می‌دهد و هوای سرد سریعتر به داخل اتاق پمپ می‌شود و دمای اتاق کمتر خواهد شد. عنصر دیگری که با آن می‌توان دما را کنترل کرد، شدت تبخیر کننده روی ماده خنک‌کننده است.

 

سیستم‌های تهویه مطبوع اتوماتیک پیشرفته‌تر، از سنسورهای خورشیدی تعبیه شده روی داشبورد استفاده می‌کنند تا میزان گرمای ورودی به اتاق از طریق اشعه‌های خورشید را محاسبه کنند و اگر میزان زیادی از این تشعشعات توسط این سنسور ها حس شود، به صورت اتوماتیک، شدت کارکرد سیستم بیشتر می‌شود تا راننده و سرنشینان موج گرما و تغییر دما را احساس نکنند.

مشکلات عمده ی پنل ایرکاندیشن هیوندای IX55 :

  • پنل کاملا خاموش است
  • اسکرول میزان پرتاب هوا کار نمی‌کند
  • کار نکردن دکمه ها
  • خاموشی یا کم رنگ بودن ال سی دی
  • عدم اتصال به سیستم
  • روشن نشدن کولر
  • و…

تعمیر پنل ایرکاندیشن IX55 تنها یکی از نمونه های انجام شده توسط مرکز تخصصی دیجی برد است این مجموعه آمادگی پذیرش ، عیب یابی و تعمیر تمامی برد های الکترونیکی شماست.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *