تعمیر پمپ هیدرولیک هیوندای سنتنیال و جنسیس

تعمیر پمپ هیدرولیک هیوندای سنتنیال و جنسیس

تعمیر پمپ هیدرولیک هیوندای سنتنیال centennial و جنسیس- تعمیر تخصصی پمپ هیدرولیکی در دیجی برد انجام می گیرد.

پمپ هیدرولیکی چیست؟

پمپ هیدرولیکی انرژی مکانیکی موتور را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند و به طور کلی پمپ هیدرولیکی به دو دسته : پمپ های جابه جایی مثبت و پمپ های هیدرو دینامیکی گریز از مرکز طبقه بندی می شوند. پمپ هیدرولیکی جابه جایی حجم ثابت سیال با اعمال فشار می باشد در واقع مقدار سیال با توجه به ساختار هندسی پمپ تغییر می کند و فشار خروجی هیچ تاثیری در مقدار سیال ندارد.

سیستم هیدرولیک شامل یک سیال که در یک مخزن مخصوص نگه داری می شود که این مخزن قابلیت انتقال گرما به سیستم هیدرولیک را دارد ،فشار، مبدل انرژی تولیدی به انرژی مکانیکی ، پمپ و سوپاپ که دارای تعدادی قرقره است که از طریق روش های الکتریکی ، دستی، هیدرولیکی فعال می شود که جهت راه اندازی و توقف سیستم هدایتی محل حرکت سیال به کار برده می شود.

چه سیالی در سیستم هیدرولیک  استفاده می شود؟

سیال مورد استفاده در سیستم هیدرولیک  وظیفه انتقال انرژی ، روان کاری و تمیز نمودن سیستم را بر عهده دارد و به طور کلی سیال انتخابی بر پایه آب ، نفت و مواد مصنوعی ساخت دست بشر می باشد هرکدام از مواد ذکر شده مزایای خاص دارند برای مثال سیال بر پایه آب در مقابل آتش بسیار مقاوم هستند و برخلاف سیال های دیگر نیازی به روغن کاری ندارند و در ضمن دمای تبخیر بالایی برخوردارند.

امروزه مایعات برپایه نفت با توجه به اینکه مهار کننده  اکسیداسیون و ضد خوردگی می باشند و از هزینه نسبتا پایینی برخوردارند این در حالی است که مایعات ساخت دست انسان در سیستم های با فشار و درجه حرارت بالا بسیار مفید می باشند ولی از دیگر روغن های هیدرولیکی معمولا گران تر می باشند.

پمپ هیدرولیک در خودرو

بدون پمپ هیدرولیکی ، فرمان نمی تواند به راحتی بچرخد .با هر چرخش فرمان پمپ هیدرولیک  مایع مخصوص تحت فشاری را به حلقه فرمان  می رساند. عملکرد مکانیکی پمپ هیدرولیکی باعث ایجاد خلا در ورودی پمپ می شود.در خودروهای هیوندای مثل جنسیس یک پمپ الکترونیکی بدون نیاز به قدرت موتور بنزینی این فشار را تامین می کند

دلایل نقص فنی پمپ هیدرولیکی

یکی از دلایل خرابی پمپ هیدرولیکی بار بیش از اندازه می باشد که منجر به پیچ خوردن یا شکستن  شافت ورودی ، یاتاقان و مشکلاتی از این دست را ایجاد می نماید. اگر روغن کافی در سطح پمپ نباشد جریان سیال مناسبی ایجاد نمی شود که منجر به خرابی پمپ می شود و دلیل دیگر مشکلات فنی این نوع پمپ پدیده اکسیداسیون که به مرور زمان در فلزات رخ می دهد.

به مرور زمان سطح مایع پمپ هیدرولیکی آلوده می شود و دیگر نمی تواند وظایف خود را به خوبی ایفا نماید که این رسوبات در عملکرد پمپ اختلال به وجود می آورد.

در صورتی که هنگام چرخش فرمان صدا های غیر معمول نظیر سوت یا ضربه زدن شنیدید و هدایت فرمان به سختی صورت بگیرد در این صورت شیر پمپ از کار افتاده و نشت روغن یا مایع هیدرولیک ایجاد می شود که به نوع به خود مشکل پرمخاطره ای به احتساب می آید.

مشکلات پمپ هیدرولیک برقی هیوندای

  • پمپ خطای ارتباطی دارد

  • پمپ فعال نمی شود

  • پمپ گاهی از کار می افتد

  • پمپ خطای سخت افزار داخلی دارد

  • پمپ خطای درایو داخلی دارد

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *