تعمیر پرژکتور اتاق عمل

تعمیر پرژکتور اتاق عمل

تعمیر پرژکتور اتاق عمل- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی پرژکتور اتاق عمل- یکی از پارامترهای مهم انتخاب سیستم نورپردازی یک اتاق عمل ،یکنواختی نور می باشد.

تاریخچه سیستم نور پردازی اتاق عمل

در پایان قرن نوزدهم میلادی لامپ جایگزین نور خورشید برای انجام جراحی در طول روز شدند. در دهه ۱۹۶۰ استفاده از لامپ های هالوژن با میزان نور بیشتر رواج یافتند اما امروزه لامپ LED با طیف گسترده ای از رنگ و صرف انرژی کمتر نورپردازی بی نظیری را ارائه می دهند.

کاربرد پرژکتور اتاق عمل

یکی از موارد چالش برانگیز برای جراحان طی سالیان متمادی ، نور پردازی اتاق عمل می باشد . این تجهیز پزشکی یک تعامل بصری و آسان برای نمایش ناحیه مورد جراحی در اتاق عمل به کار می رود .

LED پرژکتور اتاق عمل از نوع or به عنوان منبع اختلالات جریان هوای آرام ، جهت افزایش بار های گرمایی در اتاق عمل به کار می روند. آلودگی ذرات معلق هوا به محل جراحی سبب شد به جای  سیستم های روشنایی در ابعاد بزرگ از این نوع پرژکتور استفاده شود. همچنین بر اساس خاصیت فیزیکی Electro-luminance ماده انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می نمایند.

از پارامتر های مهم روشنایی در اتاق عمل : کیفیت نور ، کاهش سایه جهت تابش پرتو نور ، تولید گرما و حتی رنگ نور می باشد . نورپردازی اتاق عمل قبل از جراحی طبق استاندار های اتاق عمل حتما مورد آزمایش قرار می گیرد.

LED های اتاق عمل از فناوری نور هالوژن به عنوان پایه اساسی نور پردازی استفاده می نمایند . طبق استاندارد جهانی ۱۳ پرتو نور به صورت عمودی بر روی یک صفحه ، روی چهار خط اندازه گیری تابیده می شود که به فاصله ۴۵ درجه از هم قرار دارند.

اکثر پرژکتور های اتاق عمل مجهز به یک سنسور ۱۳ میلی متری می باشد که قابلیت اندازه گیری مقدار نور و میزان روشنایی در چندین جهت را دارند همچنین در تنظیمات مختلف نور Or یک لوله روی فتومتر قرار می گیرد که نفوذ زخم را شبیه سازی می نماید

نور اتاق عمل دارای طیف گسترده ای از LED با رنگ های مختلف هر چه مقدار CRI نور سالن اتاق عمل به ۱۰۰ نزدیک تر باشد رنگ های طبیعی نزدیک به بینایی انسان ارائه می دهد همچنین هر چه جزئیات محل مورد جراحی واضح تر باشد جراح تفاوت رنگ بافت و خوت شریانی را بهتر تشخیص می دهد .

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *