تعمیر نمایشگر و ترانسمیتر وزن

تعمیر نمایشگر و ترانسمیتر وزن

تعمیر نمایشگر و ترانسمیتر وزن.تعمیر تخصصی نمایشگر و ترانسمیتر وزن برند های FLUKA – EXTECH-LUTRON-KIMO-CEM در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

نمایشگر وزن چیست؟

نمایشگر وزن دیجیتالی که عموما «نمایشگر وزن» هم نامیده می شود، یک سیستم از نمایش و ثبت است که در آن همه ارزش ها و داده ها به صورت دیجیتالی و یا به شکل اعداد نمایش داده می شوند. در سیستم نمایش و ثبت دیجیتالی، هیچ درجه بندی ای وجود نخواهد داشت. کنفرانس ملی توزین و اندازه گیری آمریکا (NWCM) این نوع وسیله ها را با نام «عناصر نمایشگر» در مدارک و گواهی نامه هایش می آورد.
کنفرانس ملی توزین و اندازه گیری آمریکا، نمایشگر وزن دیجیتالی را به عنوان یک برنامه ارزیابی انطباق تائید شده (VCAP) دسته بندی کرده است. این برنامه برای بررسی و ارزیابی انطباق انواع این دستگاه ها با الزامات محیط زیستی تدوین شده است.
در طول سال ها، نمایشگر وزن دیجیتالی هوشمندتر و پیچیده تر از ترازوهای معمولی شدند و به طور کل می توان گفت سیستم توزین هوشمندتر و پیچیده تر شده است. دستگاه های توزین جدید قابلیت اتصال و کار با دستگاه های جانبی از قبیل لودسل، پرینتر و حتی رایانه از طریق کابل های مختلف را دارند.

لود سل:

لودسل یک نوع حسگر (سنسور) الکترونیکی برای اندازه‌گیری وزن و نیرو است که با اعمال نیرو بر روی آن یک سیگنال الکتریکی ضعیف در حد میلی ولت روی سیم های خروجی آن ظاهر میشود . در واقع لودسل یک مبدل یا ترانسدیوسر می باشد که نیرو و فشار را به سیگنال های الکتریکی استاندارد تبدیل می کند و در انواع کششی، خمشی، فشاری و پیچشی ساخته شده است

موارد کاربرد لودسل چیست ؟

لودسل برای اندازه‌‌گیری نیرو در کارخانجات مختلف و نیز اندازه‌گیری کشش کابل‌‌ها و کشش نخ در کارخانجات نساجی و سایر صنایع استفاده می‌شود. اندازه‌گیری وزن بطریقه دیجیتال در ترازوهای الکترونیکی نیز نیازمند لودسل می‌باشد. امروزه انواع مختلف لودسل با ظرفیت‌های متفاوت در ساخت ترازوها و باسکول‌های الکترونیکی کاربرد فراوان دارد. سیستم‌های اتوماتیک بر اساس اندازه‌گیری وزن مواد در کارخانجات مواد غذایی – کارخانجات آسفالت – پلانت‌های مواد شیمیایی همه از لودسل استفاده می‌نمایند. ساختار لودسل چگونه است ؟ لودسل شامل یک هسته فلزی (از آلیاژ خاص) و تعدادی strain gauge مجموعه ای از مقاومت های الکتریکی می‌باشد که در اثر اعمال نیرو مانند تمام مواد تغییر شکل می‌یابد اما پس از برداشتن نیرو به حالت اولیه خود برمی‌گردد . میزان برگشت‌پذیری این ماده تعیین کننده کیفیت و دقت و دیرپایی لودسل است.

از مشکلات عمده نمایشگر وزن

  • دستگاه ارور می دهد

  • یک یا چند سنسور فعال نمی باشند

  • دستگاه با plc ارتباط نمی گیرد

  • ۲-۲۰ MA با ولتاژ خروجی ندارد

  • دستگاه خاموش شده

  • و..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *