تعمیر الکترونیک موتور وسپا کیلومتر شمار

تعمیر الکترونیک موتور وسپا کیلومتر شمار

تعمیر الکترونیک موتور وسپا کیلومتر شمارتعمیر برد الکترونیکی سرعت سنج موتور Vespa در مجموعه مهندسی دیجی برد

معرفی سرعت سنج

یکی از اجزای ضروری هر وسیله نقلیه موتوری سرعت سنج یا کیلومتر شمار می باشد در زمان های قدیم سرعت سنج به صورت آنالوگ یا عقربه ای بود اما با گسترش تکنولوژی فناوری سرعت سنج الکترونیکی جایگزین سیستم قدیمی شد.

سرعت سنج دیجیتالی علاوه بر اندازه گیری وسیله نقلیه بلکه دور در دقیقه و حتی مسافت پیموده شده را با دقت بالا در خود ثبت می نماید. این وسیله سرعت وسیله نقلیه را به صورت حرکت سوزن در یک مسیر دایره ای شکل اندازه گیری می نماید.

اولین سرعت سنج ها در اوایل ده ۱۹۰۰، به صورت یک کابل چرخان به گیربکس متصل می شدند در دهه ۱۹۸۰ سرعت سنج ها به صورت عقربه ای در یک صفحه ابداع شد.

سرعت سنج های الکترونیکی امروزی مجهز به یک سنسور چرخش الکترونیکی می باشند که این سنسور به صورت یک دیسک فلزی دندانه دار می باشد که بین سیم پیچ و سنسور یک میدان مغناطیسی وجود دارد.

زمانی که موتور وسیله نقلیه کار می کند میدان مغناطیسی یک پالس به سنسور می دهد این داده ها به کامپیوتر داخلی سرعت سنج وارد شده و با تبدیل چرخش به کیلومتر یا مایل در ساعت محاسبه می شود.

از مزایای سرعت سنج های دیجیتال می توان به اندازه گیری دقیق نسبت به نسل آنالوگ می باشد از دیگر محاسن این سیستم اندازهگیری سرعت به طول عمر بالا می توان اشاره نمود

تاریخچه شرکت موتور سازی Vespa

Vespa محصول کشور ایتالیا به زبان این کشور به معنای زنبور می باشد در واقع شبیه به یک نوع Scoter می باشد که توسط PIAGGIO طراحی شده است در مدل های اولیه محفظه سوخت در زیر صندلی موتور قرار داشت .

این نوع وسیله نقلیه دارای سیستم تعلیق محکم ، چرخ های کوچک و طراحی خاص با فضای اضافی برای قرارگرفتن پاهای موتور سوار وجود داشت که این ساختار منحصر به فرد هنوز در مدل های جدید این شرکت موتور سازی دیده می شود.

 مشخصات فنی موتور Vespa مدل  Primavera 150

این موتور سیکلت برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ به بازار ارائه شد که بعد ها به عنوان یکی از بادوام ترین مدل تاریخ شرکت وسپا شناخته شد در جدول زیر  به  خصوصیات بارز  مدل جدید این  موتور سیکلت  می پردازیم

 

گنجایش باک موتور ۸.۵ لیتر
تعداد سیلندر ۱
قدرت ۷۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۵۰۰rpm
کمک فنر هیدرولیک تعبیه در جلو
ترمز دیسکی متقاطع تعبیه در جلو

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *