تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما و الکساندرایت

تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما و الکساندرایت

تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما و الکساندرایت تعمیر لیزر الکساندرایت تعمیر انواع دایود لیزر های پزشکی مجزا و ماژول های دایود های لیزری تعمیر انواع لیزرهای پزشکی در کلینیک تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد.

دایود لیزر

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود.

این دستگاه‌ها از اواسط دهه ۹۰ میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته‌اند. از اولین مقالات منتشر شده در خصوص لیزر رفع موهای زائد توسط گروهی در بیمارستان عمومی ماساچوست در سال ۱۹۹۸ نوشته شده‌است. لیزر برداشتن موهای زائد به‌طور گسترده‌ای در کلینیک‌ها و حتی در خانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی بسیاری از متدهای استفاده از لیزر برای برداشتن مو، روش‌های ایمنی و تأثیرات آن‌ها منتشر شده‌است.

تاریخچه

در ابتدا برای پاکیزگی و به دلیل مد بودن از این لیزرها استفاده می‌شد. اگر کسی موها را کوتاه می‌کرد یا از بین می‌برد نشانه‌ای از جذاب بودن و عضویت در طبقه بالای جامعه بود.

در مصر باستان، موها فقط برای زیبایی حذف نمی‌شدند بلکه به عنوان یک درمان برای شپش هجوم که شایع منطقه بود هم کاربرد داشت. پس از آن برای جایگزینی مو از کلاه گیس که آسان‌تر می‌توانستند بهداشت آن را حفظ کنند و مد روز بود استفاده می‌کردند.

به موهایی که در نواحی مانند صورت، پشت لب، پیشانی، گوش‌ها، گردن، شکم و ناحیه تناسلی، پوست صورت، چانه، زیر چانه و گونه‌ها رشد می‌کند، موی زائد گفته می‌شود زیرا از بین بردن موهای این نواحی کاری دشوار است و از این رو برای افراد خوشایند نیست.

با حضور تکنولوژی‌های جدید شخصی به نام Rox Anderson راکس اندرسون که فارغ‌التحصیل دکترای دانشگاه MIT در رشته مگنا بود کشف کرد که می‌توان به صورت انتخابی chromophore را با هدف از بین بردن فولیکول‌های مو مورد اصابت لیزر قرار داد.

این روش توانست به اثبات برسد و در سال ۱۹۹۶ / ۱۳۷۵ برای اولین بار استفاده شد. در سال ۱۹۹۷ / ۱۳۷۶ اداره غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) این روش را برای حذف مو مورد تأیید قرار داد. با توسعه این تکنولوژی و تحقیقات بیشتر، مشخص، استفاده از لیزر برای حذف و برداشتن مو مؤثر تر و کارآمد شده‌است؛ به همین دلیل در حال حاضر این روش، روشی معمول برای از بین بردن مو برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد

تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما

دایود لیزر چگونه کار میکند؟

اصل اولیه در استفاده از لیزر مو حذف photothermolysis انتخابی (SPTL)، استفاده از یک طول موج از نور و پالس مدت دار برای به دست آوردن اثر مطلوب در بافت هدف و حداقل اثر منفی بر بافت اطراف است.

لیزر می‌تواند باعث آسیب موضعی و گرمایشی در بخش‌های تیره‌ای که باعث رشد مو هستند و به آن‌ها ماده ملانین می‌گویند در ناحیه فولیکول مو می‌شود در حالی که هنوز بقیه پوست گرم نشده‌اند. نور توسط بخش‌های تیره جذب می‌شود بنابراین در بخش‌های تیره مورد نظر پوست با سرعت بیشتر و با شدت جذب صورت می‌گیرد. این ماده هدف تیره یا chromophore می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد(می‌تواند رنگ شده باشد).

ملانین نقش اصلی و اولیه chromophore را در همه نوع دستگاه لیزری حذف مو که حال حاضر در بازار هستند را دارد.

ملانین به‌طور طبیعی در پوست عامل تعیین رنگ پوست و رنگ مو است و دو نوع ملانین در مو وجود دارد. ملانین نوع Eumelanin به رنگ قهوه‌ای یا سیاه است در حالیکه pheomelanin در موهای بلوند یا قرمز رنگ است. به دلیل جذب انتخابی فوتون‌های نور لیزر معمولاً فقط موهای سیاه و سفید یا قهوه‌ای مو می‌تواند برداشته شود. لیزر با بخش تیره و درشت مو بهتر کار می‌کند. پوست روشن و موهای تیره هستند یک ترکیب ایدئال برای مؤثر بودن و تولید بهترین نتایج در کار با لیزر است، اما در حال حاضر لیزرهای جدید قادر به هدف قرار دادن موهای سیاه با پوست تیره هستند.

لیزر حذف مو از سال ۱۹۹۷ و پس از تأیید شدن برای «کاهش دائمی» در ایالات متحده توسط غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحت FDA تعریف «دائمی» کاهش طولانی مدت و پایدار در کاهش تعداد موهایی که مجدداً رشد می‌کنند پس از یک رژیم درمان است. در واقع بسیاری از بیماران تجربه رشد مجدد مو در سال‌های پس از آخرین دوره استفاده را دارند. این به این معنی است که اگر چه درمان لیزر با این دستگاه به‌طور اساسی موجب کاهش تعداد موهای بدن می‌شود ولی این یک روش دائمی برای رفع همیشگی رشد مو نیست.

پیش از این از روش درمانی لیزر برای رفع موهای زائد تنها برای افراد با رنگ پوست روشن استفاده می‌شد اما با پیشرفت تکنولوژی، امروزه این جراحی برای بیماران با رنگ پوست تیره هم انجام می‌شود و برای آن‌ها امن بوده و خطری ندارد. برای از بین بردن موهای زائد در بیشتر افراد باید چند مرحله لیزر انجام شود. در برخی موارد ممکن است که زمان از بین رفتن موهای زائد چندین سال زمان ببرد.

باید به مراقبت‌هایی که پس از انجام لیزر نیاز است توجه داشت. تشخیص این که چه کسی به انجام لیزر نیاز دارد و تا چه میزان باید این کار را انجام دهد تا کاملاً موها رفع شوند، غیرممکن است.

بهترین و مؤثرترین شیوه برای درمان موهای زائد موجود در قسمت بازو، سینه، پشت و شانه است. دوره درمان لیزر به دلیل متفاوت بودن افراد و الگوی رشد موها، در هر فرد متفاوت است اما به‌طور میانگین برای برطرف شدن موها بین ۳ تا ۷ جلسه نیاز است.

این روش اصلی تر روش برای از بین بردن موهای زائد در دنیا است. در حذف موهای زائد با لیزر سه ویژگی از لیزر بسیار اهمیت داد. طول موج و توان لیزر و قطر لکه لیزر. طول موج این لیزرها در ناحیه قرمز و مادونه قرمز نزدیک است و هرچه طول موج لیزر بلندتر شود نفوذ آن در پوست بیشتر می‌شود. نکته دیگر این که با تیره شدن رنگ پوست، جذب طول موج‌های کوتاهتر در پوست بیشتر می‌شود به این معنا که لیزر با طول موج کوتاهتر درد بیشتری نسبت به لیزر با طول موج بلند برای بیمار پوست تیره ایجاد می‌کند.

برای از بین بردن موهای زائد با لیزر ۳ طول موج اصلی وجود دارد. طول موج اول ۱۰۶۴ nm است. منبع تولید این لیزر بلور Nd: YAG یا دایود لیزر است. این طول موج مناسب برای تایپ پوست‌های ۴ و ۵ مناسب است. قطر لکه این لیزر حدود ۱۰ میلی‌متر و توان مؤثر آن حدود ۲۰-۵۰ J/cm² و طول پالس آن حدود ۱۵ تا ۳۰ میلی‌ثانیه است. دوره درمان با این لیزر ۶ جلسه به فواصل ۲ هفته می‌باشد. این لیزر بیشتر موهای با عمق زیاد و ریشه‌های بسیار عمیق و سیاه رنگ در پوستهای بسیار تیره را از بین می‌برد.[۱۱] طول موج مورد استفاده دیگر طول موج ۷۵۵ nm است که در بازار به طول موج الکس معروف است.

منبع تولید این نور بلور الکساندرایت یا دایود لیزر است. توان مورد استفاده معمولاً بین ۱۰-۴۰ J/cm² بوده و برای تایپ پوست یک و دو مناسب است؛ و مدت درمان با این لیزر ۶ جلسه به فاصله ۲ تا ۳ هفته است. این لیزر برای موهای سطحی و رنگ روشن در پوست‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تایپ پوست موجود در ایران بیشتر از نوع ۳ و ۴ است در نتیجه طول موج مناسب برای کار در ایران ۸۰۸ nm دایود است. به دلیل نازک شدن و کرکی شدن موها بعد از ۳ جلسه استفاده از این طول موج بهتر است از لیزری با طول موج ۷۵۵ nm استفاده شود.

 برخی روش‌های موقتی و قدیمی عبارتند از:

دستگاه‌های مو کن خانگی، اپیلاسیون، کرم‌ها و پودرهای موبر، بند انداختن و استفاده از موچین، تیغ اصلاح، اپیلاسیون و محلول‌های شیمیایی. پس از استفاده از روش‌های مذکور موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد و حتی هر کدام از این روش‌ها می‌توانند عوارضی مانند حساسیت نیز ایجاد کنند. امروز با توجه به موقتی بودن و دردناک بودن و عوارض روش‌های قدیمی، دیگر این روش‌ها استفاده نمی‌شوند و روش‌های جدید و کاراتری جایگزین آن شده‌است.

 

مشکلات احتمالی دستگاه لیزر ALMA  و الکساندرایت

  • دستگاه ارور می دهد و بالا نمی آید RUN نمی شود

  • سر هندپیس دستگاه سرد نمی کند یا ضعیف شده

  • دستگاه اصلا روشن نمی شود

  • هشدار دمای دستگاه بعد از مدتی فعال می شود

  • دایود روشن نمی شود و یا نور ضعیف و یا لرزش دارد.

  • صفحه نمایش و دستگاه روشن نمی شود.

  • دستگاه نشتی آب دارد.

  • دمای آب دستگاه پایین نمی آید.

  • سری دستگاه خنک نمی شود.

  • دستگاه هنگام کار خاموش می شود.

  • دایود دائم روشن است.

تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما و الکساندرایت و تمامی دایود های لیزر مجزا و ماژول های دایود لیزر در انواع پزشکی و صنعتی در کلینیک تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد

تعمیر لیزر پزشکی ALMA آلما و الکساندرایت تنها یکی از نمونه های تعمیر شده در مرکز تخصصی تعمیرات الکترونیک دیجی برد است متخصصین ما آماده ی دریافت  ، عیب یابی و تعمیر تمامی برد های الکترونیکی پزکشی و صنعتی شما هستند

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *