تعمیر فلزیاب و طلایاب

تعمیر فلزیاب و طلایاب

تعمیر فلزیاب و طلایاب تعمیرات تخصصی انواع دستگاه های فلزیاب ، طلایاب ، گنج یاب و… به صورت کاملا تخصصی ،تعمیرات انواع فلزیاب های اسکن عمق ، مغناطیسی ، فرکانسی و.. در کلینیک الکترونیکی دیجی برد.

فلزیاب تصویری چیست ؟

فلزیاب تصویری به فلزیابی گفته می شود که علاوه بر قابلیت شناسایی فلز، قابلیت اسکن و ارایه تصویر فلز مورد نظر را دارد البته هیچ دستگاهی قادر به اسکن به صورت زنده و نشان دادن عکس واقعی فلز نیست و فقط شکل حدودی و تخمینی فلز را نمایان می کند که به طور کلی می توان ۶۰ % به تصویر اعتماد کرد .

طلایاب چیست؟

طلایاب به دستگاهی گفته میشود که علاوه بر مشخص کردن فلز قادر است نوع فلز از بابت آهن و غیر آهن بودن را مشخص کند و نسبت به انواع طلا واکنش نشان می دهد.

نحوه عملکرد فلزیاب ها:

فلزیاب بنابر نوع طراحی مدار خود دارای توانایی کاوش هدف می باشد و درصد توان تشخیص فلزیاب به تنظیمات دستگاه فلزیاب بستگی دارد. اینکه عده ای با فلزیاب به دنبال طلا رفته و موفق نمی شوند ربطی به درصد توان تشخیص فلزیاب ندارد و موفقیت در زمینه کشف هدف مورد نظر مرتبط با تجربه شخص فلزیاب در زمینه نوع فعالیت خود داشته و کشف گنج یک عملیات حرفه ای است. اینکه یک دستگاه فلزیاب چند درصد توان تشخیص دارد در زمان آزمایش و تست دستگاه مشخص می شود. چون زمانی که یک دستگاه طلایاب مسیر یا نقطه مرکز یک هدف نمونه را مشخص می نماید نشانه درصد توان تشخیص آن دستگاه فلزیاب می باشد و البته بعضی از افراد تا نزدیکی هدف نمونه عملیات جستجو را به انجام می رسانند ولی نمی توانند در مختصات یابی نقطه مرکز هدف نمونه را مشخص نمایند این عمل از درست عمل ننمودن شخص فلزیاب در عملیات نقطه یابی می باشد و ارتباطی به درصد توان تشخیص دستگاه فلزیاب ندارد.

فلزیاب‌ های فرکانسی:

این مدل فلزیاب ها و طلایاب هایی با فرکانس پایین می باشند و در حالت کلی این مدل را دستگاه فلزیاب فرکانس القائی می نامند .قدرت تفکیک در این فلزیاب ها بسیار زیاد می باشد و به راحتی فلزات مختلف مانند طلا و آهن را از هم تشخیص می دهد. قدرت تفکیک این فلزیاب ها در شرایط مختلف هم به درستی کار می کند و در هر نوع محیطی که خاک بد ، زمین ناهموار یا زمین آلوده و یا حتی برفی و بارانی باشد به راحتی می‌تواند فلزات مختلف را تشخیص داده و آن ها را از هم جدا کند و طلا را تشخیص دهد. این نوع از طلایاب ها بسیار برای کاوش مناسب می باشد. و شخص فلزیاب می تواند با چند بار تمرین با این فلزیاب ها به توانایی کامل استفاده از آن برسد. این فلزیاب ها به نسبت، مداری که در آن ها استفاده شده است قدرت تفکیک متفاوتی دارند. هرچه قدرت تفکیک بیشتر باشد، دستگاه طلایاب بیشتر به فلزات مختلف واکنش های متفاوت می دهد.

فلزیاب‌های با امکان فرستنده و گیرنده:

به دستگاه فلزیاب فرستنده و گیرنده گاهی اوقات انبوه یاب می گویند. دلیل آن هم کاملا مشخص است این مدل قدرت تفکیک زیادی ندارد و بیشتر برای یافتن فلزات بزگ و حجیم مانند لوله های آب در زمین و یا دیوار های ضخیم استفاده می شود.  مدل ساخته شده این فلزیاب ها به گونه ای است که یک دیسک فرستنده در جلو و یک دیسک فرستنده در عقب دارد که اغلب به شکل مربع می باشند. این مدل فروش عمومی ندارد و دلیل آن هم سختی کار کردن با آن ، اشتباهات زیاد در تشخیص محل فلز  و گم کردن هدف می باشد.

 

مشکلات رایج دستگاه های فلزیاب و طلایاب

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه ارور می دهد

  • دقت دستگاه کاهش یافته و یا ضعیف شده

  • نمایشگر دستگاه کار نمی کند

  • باتری ها شارژ نمی شود

  • و…

 

 

19 دیدگاه در تعمیر فلزیاب و طلایاب
  1. سلام یک برد فلزیاب از شرکت سیلیکون دیوایس رشت خریدم بنامsdx3500pro شما برد تعمیر میکنید

  2. برد قاب گذاری هم میکنید چقدر هزینه دارد

  3. با سلام و ارادت
    دوست گرامی من یه دستگاه پالی خرید کردم و لوپش رو بهشون پس دادم و از اصفهان سفارش دادم گرفتم
    من عکس بردمو براتون میفرستم
    آیا دستگاه رو میشه از لحاظ عمق بیشتر کرد
    و میخوام که ولوم سنس دستگاه راه اندازی بشه
    بخاطر اینکه روی سنس ۴ تعیین کردن و سیو شده
    هر کدوم که انجام میشرو بگین و دستمزد و یا مبلغ کلیتونو بفرمائید

  4. سلام خسته نباشید
    دستگاه فانتوم ۲۰۰۰ دارم مشکل نداشتن دیتا در نمایشگر
    نمایشگر دستگاه فقط رنگ آبی شده
    آیا با تعویض ال سی دی مشکل رفع خواهد شد؟؟؟

  5. سلام مهندس من یک دستگاه دیپ مستر x5 از شرکت KXS دارم که برد اون مشکل پیدا کرده و روشن نمی‌شود در مرکز شما امکان تعمیرش هست؟

  6. سلام
    مهندس شمااسکنرهم تعمیرمیکنید.

  7. سلام مهندس جان یک فلزیاب داریم که تفکیک نمیکنه میشه برامون بردی اضافه کنید یا تعمیرش کنید مشکلش حل بشه ممنون میشم

  8. درود وقت بخیر
    جناب، بنده سوالی داشتم در رابطه با دستگاه gold step promax متاسفانه یک خطا یا اشکالی پیش اومده در دستگاه در حالت جستجوی سیستم برد بلند آنتن ها حرکت پاندولی ندارن و هیچ واکنشی اصلا ندارن.
    ما نمیدونیم مشکل چیه یا از کجاس؟
    لطفا اگر امکان تعمیرش هست اطلاع بدید
    خیلی خیلی متشکرم🙏

  9. درود بر شما دستگاه استک برا فروش دارید مهندس جان ممنون میشم جواب منو بدین

  10. سلام استاد من یه دستگاه ونکویش ۵۴۰ پرو خریدم انجا موقع تست روشن شد ولی اوردمش اینجا روشن نشد نگاه به باریش کردم تا چند ماه از انقضا گذشته .امکان داره بردش را تقویت کنید که عمق بیشتری بزند


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *