تعمیر ضبط و هد یونیت لکسوس GS460

تعمیر ضبط و هد یونیت لکسوس LS460 GS460

تعمیر ضبط و هد یونیت لکسوس gs460- تعمیر برد الکترونیکی Head Unit لکسوس در Digi-board

هد یونیت Head Unit چیست؟

هد یونیت  مغز و مرکز فرماندهی سیستم صوتی خودرو ، قابلیت تنظیم میزان صدا و امکان انتخاب منبع صوتی را به کاربر می دهد. به طور کلی تمام سیگنال های صوتی به کمک واحد head unit  نظارت و کنترل می گردند همچنین صدا از طریق سیگنال های موجود در هوا توسط رسانه های دیجیتال مانند رادیو، ضبط و.. تولید می گردد.

سیگنال رادیویی AM  در زمان قدیم تنها گزینه سیستم صوتی خودرو بود که با گذشت زمان به سیگنال FM  تغییر پیدا کرد اما امروزه سیستم صوتی خودروهای مدرن مجهز به سیگنال HD  می باشد که به طور همزمان سیگنال دیجیتال و آنالوگ  AM  یا FM  آنالوگ می باشد.در بیشتر خودرو های مدرن رادیو مجهز به سیگنال HD به عنوان یک Option یا یک تجهیز استاندارد تعریف شده است همچنین در عصر مدرن امروزی رادیو ماهواره ای صدا را باکیفیت بهتری نسبت به مدل آنالوگ ارائه می دهد به همین دلیل بین کاربران محبوبیت دوچندانی دارند.

آنتن یک بخش مهم از دریافت امواج رادیویی می باشد در قدیم در بیرون خودرو نصب می شد امروزه بسیاری از شرکت های خودرو سازی نظیر بی ام و از آنتن  به شکل باله کوسه برای ظاهر شکیل تر و آیرودینامیک بهتر استفاده می نمایند در صورتی که هیچ یک از این دو مدل آنتن را در خودرو خود مشاهده نکردید احیانا مجموعه ای از سیم های نازک در شیشه جلو یا شیشه پشتی خودرو به عنوان آنتن رادیویی عمل می نمایند.

 

چگونه خودرو را عیب یابی کنیم

 

هد یونیت قابلیت تنظیم صدا برای پخش کننده صوتی نظیر :Bossسه گانه جهت سه برابر شدن صدا به همراه  فناوری اکولایزرو.. را دارد همچنین در سیستم های پیشرفته تکنولوژی DSP   برای منعطف کردن و فرم دهی صدا به واقعیت و مقابله با نویزی که در کابین خودرو ناشی از صدای موتور و عوامل محیطی نظیر باد و باران و.. به کار برده می شود.

بررسی خودرو لکسوس gs460

شرکت خودرو سازی Lexus این مدل خودرو با طراحی زیبا و اسپرت را در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه نمود . این خودرو مجهز به موتور V8  ۴.۶ لیتری با قدرت ۳۴۲ اسب بخار که از شتاب نسبی بالایی برخوردار می باشد همچنین مدل هیبریدی این خودرو بسیار کم مصرف می باشد .

از خصوصیات بارز این مدل خودرو می توان به سیستم تعلیق متغیر ، چراغ های زنون و مه شکن متغیر ، فرمان برقی شیب دار و تلسکوپی و… می باشد. در این خودرو لوکس نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعت اتوماتیک به چرخ های عقب انتقال می یابد .

ویژگی ایمنی استاندارد Lexus نظیر: کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی جلو و عقب ، مکان یاب خودرو در صورت سرقت و فناوری کروز( امکان برخورد خودرو با مانع را پیش از وقوع حادثه به راننده ابلاغ می نماید) می توان اشاره نمود

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *