تعمیر سانتریفیوژ ALFA LAVAL درایو

تعمیر سانتریفیوژ ALFA LAVAL درایو

تعمیر سانتریفیوژ ALFA LAVAL درایو .تعمیر تخصصی انواع سانتریفیوژ افقی سانتریفیوژ دکانتر سانتریفیوژ آزمایشگاهی و صنعتی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

سانتریفیوژ چیست؟

سانتریفیوژ دستگاهی است که با استفاده از نیروی گریز از مرکز، اجزای یک محلول مایعات یا جامد را که دارای دانسیته های متفاوت می باشند.سانتریفیوژ ها برای جدا کردن ذرات از محیط مایع به وسیله رسوب دادن آنها به کار می­روند. اساس فیزیکی جداسازی اعمال نیروی گریز از مرکز بر روی ذرات در حال دوران است که با شعاع میدان دوران و سرعت دوران نسبت مستقیم دارد. ذرات سنگین­تر زودتر رسوب می­ کنند و بقیه ذرات بر حسب وزن مخصوص خود رسوب می ­کنند. سانتریفیوژی که دارای شعاع کمتر است، باید نسبت به سانتریفیوژی که شعاع بیشتری دارد، با سرعت بیشتری بچرخد تا همان نیروی سانتریفیوژ نسبی را ایجاد کند.

کاربرد انواع سانتریفیوژ

۱-سانتریفیوژ افقی:

کاربری این نوع از سانتریفیوژ تامین فشار آبرسانی،تغذیه دیگ بخار، بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی و آب شیرین کن های صنعتی می باشد.

۲-سانتریفیوژ دکانتر:

استفاده سانتریفیوژ در صنایع نفت و گاز یکی از کاربردهای مهم دکانترها استفاده از آن ها در معادن نفت و گاز می باشد،

استفاده در صنایع اب و فاضلاب ، سانتریفیوژ امروزه با وجود کمبود آب فرآیند جداسازی آب از فاضلاب، پروسه ای بسیار حائز اهمیت به شمار می آید. دکانتورها به دلیل سیکل پیوسته و بدون وقفه ای که دارند و همچنین به دلیل انجام عملیات تصفیه با کیفیت بالا، به عنوان یکی از بهترین ها وسایل مورد استفاده در صنعت آب و فاضلاب شناخته می شوند.استفاده سانتریفیوژ در صنایع غذایی و خوراکی دکانتورها یکی از بهترین تصفیه کننده ها جهت انواع غذاها و نوشیدنی ها به حساب می آیند.

استفاده سانتریفیوژ در تولید روغن زیتون ،یکی از کاربردهای اصلی سانتریفیوژ در جداسازی فاز جامد از فاز مایع و گرفتن روغن زیتون از طریق نیروی گریز از مرکز و به صورت مداوم می باشد.

۳-سانتریفیوژ آزمایشگاهی:

یکی از کاربرد های سانتریفیوژ در آزمایشگاه ها است. جدا کردن ذرات از محلول براساس وزن مخصوص جدا کردن دو محلول از هم تهیه فیلترهای فاقد پروتئین ( صاف شده ) تهیه سدیمان ( ته­ نشین ) کامل ادرار و سیتولوژی مایعات دیگر بدن جدا کردن سرم و پلاسما از گلبول­ ها.

از خرابی های عمده سانتریفیوژ :

  • خطا در بخش درایو آن

  • مشکل در سیستم کنترلر

  • روشن نشدن دستگاه

  • مشکل در ارتباط کنترلر با درایو

  • ارور در بخش کنترل

  • و..

 

تعمیر درایور سانتریفیوژ ALFA LAVA

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *