تعمیر سانتریفیوژ آزمایشگاه

تعمیر سانتریفیوژ آزمایشگاه

تعمیر سانتریفیوژ آزمایشگاه laboratory centrifuge. تعمیر میکروتوم Microtome، همزن آزمایشگاهی و انواع اقسام دستگاه‌‌های آزمایشگاهی در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

سانتریفیوژ چه می‌کند؟

سانتریفیوژ به دستگاه آزمایشگاهی گفته می شود که برای جداسازی مایعات ، گاز یا مایع بر اساس چگالی استفاده می شود. جداسازی با چرخاندن ظرف حاوی مواد با سرعت زیاد حاصل می شود. نیروی گریز از مرکز مواد چگال تر را به بخش بیرونی تر ظرف هل می دهد. این دستگاه در اکثر آزمایشگاه ها از دانشگاهی تا بالینی تا تحقیقاتی یافت می شود و برای تصفیه سلول ها ، اندامک های انداختن سلول های کوچک ، ویروس ها ، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک استفاده می شود. انواع مختلفی از سانتریفیوژ وجود دارد که می توان آنها را با استفاده در نظر گرفته شده یا با طراحی روتور طبقه بندی کرد. از تنوع بزرگ کف گرفته تا میکرو سانتریفیوژ ، انواع مختلفی برای محقق وجود دارد.

تاریخ کوتاهی از سانتریفیوژ:

مهندس نظامی انگلیسی بنجامین رابینز یک دستگاه بازوی چرخان را برای تعیین کشش اختراع کرد. در سال ۱۸۶۴ ، آنتونین پراندل ایده جداسازی سانتریفیوژ لبنی برای جداسازی خامه از شیر را ارائه داد. این ایده متعاقباً توسط برادرش ، الکساندر پراندل ، که در طراحی برادرش پیشرفت هایی ایجاد کرد و در سال ۱۸۷۵ یک دستگاه استخراج روغن کره را به نمایش گذاشت عملی شد.

انواع سانتریفیوژها:

  • سانتریفیوژهای Benchtop
  • سانتریفیوژهای یخچال دار Benchtop
  • سانتریفیوژهای Benchtop بالینی
  • میکرو سانتریفیوژها
  • سانتریفیوژهای وکیوم (خلاء) یا متمرکز کننده

تعمیر سانتریفیوژ آزمایشگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *