تعمیر رادار دریایی فرونو Furuno

تعمیر رادار دریایی فرونو Furuno

تعمیر رادار دریایی فرونو Furuno – تعمیر رادار های دریایی پیشرفته- تعمیر برد الکترونیکی رادار های دریایی پیشرفته

تعمیر رادار دریایی فرونو:

رادار های دریایی در زمان های قدبم بسیار سخت تنظیم می شدند.یکی از کمپانی های تولید این رادارهای دریایی برند فرونو می باشد.این شرکت غول آسا بسیار در تولید این رادارها مجهز می باشد.. مجموعه فنی و مهندسی دیجی برد تعمیر رادار دریایی فرونو رابه صورت کاملا تخصصی زیر نظر کارشناسان مجرب انجام میدهد.

نحوه عملکرد رادار دریایی:

به طور کلی  تمام رادارها با  انتشار فرکانس نسبتا قوی  از خود   امواج  سیگنال برگشتی را دریافت می کنند و نهایتا به صورت هوشمندانه فاصله وسیله دریایی را با اجسام محیط پیرامون اندازه گیری می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل اخطار های لازم را کابینه کشتی یا قایق و.. اعلام می نماید .

طراحی این نوع رادارها الهام گرفته از اکوسیستم طبیعی مسریابی پرندگان می باشد. صفحه نمایش این رادار ها  با یک رنگبندی خاص اطلاعات را بیان میکنند. برای مثال رنگ های گرمتر نظیر نارنجی – قرمز گواه دریافت  سیگنال قوی تر ورنگهای روشن نظیر سبز -زرد سیگنال ضعیف تری را ارائه می دهند.

توجه به نکاتی نظیر :محدوده دامنه ،توانایی درک محدوده حلقه ها، دیده بانی هدف و در نهایت تنظیم رادار می توان به راحتی با نحوه استفاده از این نوع رادار ها را فرا گرفت.

برخی از رادار های پیشرفته با قابلیت داپلر پشت هدف مربوطه مسیری را ترسیم می کنند. تا با فالو کردن مسیر سفر ایمنی را برای سرنشینان وسیله دریایی به ارمغان می آورند.همچنین به صورت نیمه اتومات نزدیکترین نقطه رویکرد و زمان وقوع را پیش بینی می کنند.با داشتن اطلاعات جغرافیایی و هواشناسی خیلی بهتر میتوان سیستم  رادار را درک نمود. برای مثال اگر موج بزرگی در راه باشد صفحه رادار برای یک تا دو ثانیه ناپدید می شود با آگاهی هدایت کننده از این قضیه با توجه به تجربه اقدامات لازمه را انجام میدهد.

 

مشکلات رادار های دریایی

  • رادار روشن نمی شود

  • رادار ارور می دهد

  • موتور رادار به حرکت در نمی آید

  • صفحه نمایش رادار دچار مشکل شده

  • رادار روشن می شود اما درست بالا نمی آید

  • یکی از برد های آمپلی فایر یا رسیور به مشکل خورده است


گردآوری شده توسط مهندس حسن مهری متخصص سئو و محتوا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *