تعمیر دستگاه کوره ذوب القایی

تعمیر دستگاه کوره ذوب القایی

-تعمیر دستگاه کوره ذوب القایی  تعمیر برد الکترونیکی دستگاه ذوب القایی bertoncello ایتالیا

تعریف ذوب القایی

پدیده فیزیکی القا، توسط عبور جریان برق از یک سیم پیچ رسانا ، برای اولین بار توسط مایکل فارادی Michael Faraday ابداع شد . طی این فرایند یک میدان مغناطیسی ایجاد می گردد.

در کارخانه های صنعتی اولین گام جهت تولید محصول فرایند ذوب می باشد  که با تغییر در ساختار هندسی سیم پیچ القا ایجاد می شود. زمانی فلز رسانا ذوب می گردد مشابه  مواد مذاب آتشفشان در اتاق های مخصوصی مانند حمام به طور پیوسته به حرکت در می آیند .

به طور کلی چندین روش برای گرم کردن وجود دارد. رایج ترین روش به جز القا ، استفاده از کوره های الکتریکی یا گازی  می باشد که در تمام این روش ها نیاز به یک نیاز به یک مشعل یا المنت حرارتی می باشد.

شیوه انتقال گرما توسط کوره های گازی یا الکترونیکی وابسته به پدیده همرفت و تابش می باشد اما در القا به روش هدایتی می باشد. در انتقال حرارت به روش القا ، شدت جریان ، فرکانس با کمک سیم پیچ متناسب با صنعت مرتبط تنظیم می شود.

هنگامی که در ماده رسانا میدان مغناطیسی تغییر می کند یک ولتاژ را در جسم رسانا القا می کند که منجر به حرکت درآوردن الکترون های سازنده آن می شود.

ذوب القایی یک فرایند فیزیکی می باشد که حرارت القایی یک فلز تعریف می گردد در واقع فلز در  داخل یک محفظه ای به نام بوته توسط یک کوره ذوب می گردد.

کوره ذوب ، با استفاده از یک سیم پیچ گرمایش القایی از جنس مس جریان مغناطیسی متناوب را به فلز درون سیم پیج  می رساند. فلز درون سیم پیچ در اثر واکنش به جریان متناوب گرم و ذوب می شود.

کاربرد گرمایش القایی

این روش انتقال گرما در صنایع مهمی  نظیر : تولید فلزات گران بها ، کامپوزیت های دندانپزشکی ، فیبر نوری ، هوا فضا و… بسیار کاربرد دارد.

در فرکانس های بالا HF این شیوه انتقال گرما ، برای جوشکاری های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در این حالت یک نوار فلزی به طور پیوسته تشکیل می شود

 

مشکلات تعمیر دستگاه کوره ذوب القایی


  • دستگاه روشن نمی شود

  • PLC یا HMI یا کنترلر دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه ارور دارد که رفع نمی شود

  • قسمت درایو فرکانسی مشکل دارد

  • گرمایش دستگاه از کار افتاده است

  • یکی از سنسورها یا عملگرها کار نمی کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *