تعمیر دستگاه مکش هوای دندانپزشکی

تعمیر دستگاه مکش هوای دندانپزشکی

تعمیر دستگاه مکش هوای دندانپزشکی– تعمیر تخصصی انواع برد الکترونیکی دستگاه مکش هوا دندانپزشکی برند Renfert silent TS

تاریخچه دستگاه مکش هوا

دستگاه هوشمند مکش هوا یک تجهیز مهم در صنعت دندانپزشکی می باشد که برای اولین بار در سال ۱۹۶۱به وسیله یک شرکت آلمانی این سیستم طراحی شد که در دندانپزشکی ذرات و مولکول های معلق در هوا را جذب می نماید  و  به عنوان یک واحد مکش خارج از دهان بیمار قرار می گیرد و برای اطمینان از راحتی بیمار طی فرایند درمان کمک می نماید.

این نسل از دستگاه مکش مجهز به یک فیلتر سه لایه ۹۹ درصد ذرات به ابعاد کوچکتر از ۰.۳ میکرومتر را به داخل خود مکش می نماید و یک محیط استریلی را ارایه می دهد همچنین لامپ های UVC دوگانه که قبل از فیلتر قرار گرفته ، میکروب و باکتری را با کمک فیلتر خود جذب می نماید .

هوای خروجی به کمک یک دریچه تعبیه شده در پشت بالای سیستم رها می شود که از گسترش هرگونه ذرات گرد و غبار یا آلودگی سطوح کف جلوگیری می نماید و هوای کاملا تمیزی را در اتاق به گردش در می آورد لازم به ذکر است که دستگاه های جدید مکش هوا در صنعت دندانپزشکی از یک سیستم هوشمند دینامیکی جریان هوا پیروی می کنند.

تعریف کلی دستگاه مکش هوا در دندانپزشکی

سیستم هوشمند تنفسی در دندانپزشکی یکی از فاکتور های ضروری هر کلینیک پزشکی می باشد. دستگاه مکش هوا ، به طور کلی کاهش آلودگی بین بیمار و دندانپزشک از طریق موتورها و سیستم های تنفسی تعریف می شود.

با این سیستم میکروارگانیسم های به شعاع کمتر از ۳۰ سانی متر  در فاصله کمی بین دندانپزشک و بیمار ایجاد می شود  دستگاه تنفسی شبیه به یک مجرای لوله ای می باشد که وظیفه مکش بزاق جمع شده در دهان بیمار را برعهده دارد.

دو نوع سیستم مکش خشک و مرطوب وجود دارد در مورد اول هیچ هوای مایعی در تجهیزات دندانپزشکی وجود ندارد و در این سیستم موتور مکش به صورت خشک کار می کند اما در مورد دوم هوا و آّب  در بین تجهیزات جریان دارد  که البته سیال در یک محفظه مخصوصی در موتور قرار دارد.

خصوصیات متمایز دستگاه مکش هوا در دندانپزشکی

بارزترین ویژگی این دستگاه پنل دیجیتالی هوشمند و سطح توان قابل تنظیم می باشد . از دیگر خصوصیات می توان به اعلام خودکار تعویض فیلتر روی نمایشگر اشاره نمود.نکته شایان طراحی بهینه با وزن نسبتا کم قابلیت جابه جایی آسان را به کاربر می دهد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *