تعمیر دستگاه لایت کیور UV دندانپزشکی

تعمیر دستگاه لایت کیور UV دندانپزشکی

تعمیر دستگاه لایت کیور UV دندانپزشکی- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی دستگاه Dental light cure UV در دیجی برد

یونیت های light cure در  تجهیزات دندانپزشکی برای پلیمریزاسیون مواد دندانی فعال شده با نور مرئی استفاده می شوند در حال حاضر چهار نوع یونیت  پلاسما، آرگون ، دیود منعکس کننده نور یا  LED دو ترکیب هالوژن ، تنگستن و کارتز وجود دارد که بیشترین کاربرد را واحد نوری ترکیبی هالوژن ، تنگستن دارد این یونیت اشعه فرابنفش از خود ساطع می کند.

در یونیت ترکیبی طیف نور با طول موج خروجی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر را فیلتر می نماید و شدت نوری بین ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی وات بر سانتی متر مربع متغیر می باشد.هنگامی که دستگاه بیش از حد گرم می شود به صورت اتوماتیک ۱۵ ثانیه خاموش می شود و سپس نور پس زمینه صفحه کلید شروع به چشمک زدن می نماید.

یونیت مجهز به LED بین ۴۴۰ تا ۴۹۰ نانومتر به رنگ آبی از خود منعکس می نماید بنابراین به فیلتر نیاز ندارد و با باتری قابل شارژ تغذیه می شوند از مزایای این نوع دستگاه به سر و صدا پایین می توان اشاره نمود در نسخه های جدید LED های متنوع با طول موج گسترده به بازار عرضه می شوند.

قطعات تشکیل دهنده یونیت light cure UV

یونیت light cure متشکل از قطعاتی نظیر : واحد کنترل ، باتری، پایه نگهدارنده حین شارژ، کلاهک پخت به ابعاد ۹  و۱۳ میلی متر ، محافظ چشم کاربر و.. می باشد باتری دستگاه از نوع لیتیومی یونی با ظرفیت بالا و هوشمند می باشد که طول عمر بالایی برخوردار می باشد.

نکات کاربردی حین استفاده از یونیت UV

هرگز به طور مستقیم به نور ساطع شده از دستگاه نگاه نکنید و حتما کاربر باید از عینک محافظ استفاده نماید تا اثرات مخربی به چشم وی  وارد نشود .باتری را شارژ کنید در صورتی که از آن استفاده نمی کنید تا طول عمر باتری افزایش یابد.

پایه شارژ و دستگیره یا hand piece را با محلول تمیز کننده یا آب و صابون کاملا پاک نمایید و اصلا از مواد ضدعفونی کننده به صورت اسپری استفاده نشود زیرا ممکن است مواد شیمیایی  مایع ضدعفونی کننده وارد دهانه دستگاه شود.

مشکلات لایت کیور دندانپزشکی

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه روشن می شود ولی نور نمیدهد

  • دستگاه شارژ نمی شود

  • دستگاه قطع و وصل می شود

  • نمایشگر دستگاه ارور می دهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *