تعمیر دستگاه صنعتی جوش آلتراسونیک پلاستیک DUKANE آمریکا

تعمیر دستگاه صنعتی جوش آلتراسونیک

کار دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک به این شرح است:

۱. تولید انرژی در دستگاه جوش التراسونیک: در این مرحله، انرژی الکتریکی با فرکانس ۱۵ کیلو هرتز تا ۴۰ کیلو هرتز توسط مجموعه ای از قطعات برقی و الکترونیکی که ژنراتور التراسونیک نامیده میشود، تولید خواهد شد. به بیان ساده تر، ژنراتور التراسونیک وظیفه تبدیل برق متناوب شهری با فرکانس ۵٠ تا ۶٠ هرتز را به فرکانس ۱۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ هرتز را بر عهده دارد.

۲. تبدیل انرژی در دستگاه جوش التراسونیک: در این مرحله، فرکانس التراسونیک تولید شده توسط ژنراتور، باید به ارتعاشات مکانیکی تبدیل شود یا به عبارت دیگر تبدیل انرژی از الکتریکی به مکانیکی اتفاق بیافتد. این فرایند توسط مبدلی به نام ترنسدیوسر یا کانورتر که متشکل از تعدادی کریستال پیزو سرامیک میباشد، صورت میپذیرد.

۳. انتقال ارتعاش و عملیات جوشکاری در دستگاه جوش التراسونیک: پس از تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، ارتعاشهای حاصل شده باید به قطعه پلاستیکی به منظور جوش خوردن منتقل شوند. برای این منظور از دو قطعه به نامهای بوستر و هورن یا سونوترود استفاده میگردد. وظیفه بوستر انتقال ارتعاش از ترنسدیوسر به هورن میباشد و بوسترها دارای ضریب تقویت متفاوت میباشند. طراحی هورن التراسونیک به گونه ایست که حداکثر ارتعاش را به قطعه پلاستیکی به منظور جوشکاری اعمال مینماید و در نهایت با تحت فشار قرار دادن قطعات پلاستیکی توسط هورن و ذوب شدن پلاستیکها در اثر اصطکاک، عملیات جوش صورت می پذیرد.

مشکلات این دستگاه

مشکلات کنترلی و مشکلات بخش پاور.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *