تعمیر دستگاه سونوگرافی جنرال الکتریک voluson E8

تعمیر دستگاه سونوگرافی جنرال الکتریک voluson E8

تعمیر دستگاه سونوگرافی جنرال الکتریک voluson E8 – تعمیر تجهیزات مرتبط با صنعت پزشکی و سونوگرافی در کلینیک تخصصی Digi-board

دستگاه سونوگرافی

دستگاه سونوگرافی از امواج صوتی برای تصویر برداری از داخل بدن بیمار بهره می گیرد . تصویر برداری به کمک یک مبدل کوچک یا کاوشگر انجام می پذیرد تا امواجی را که به بدن منتقل و بازتاب می گردد را ضبط نماید.

در علم پزشکی کیست کیسه ای پر از مایع است که عمدتا خوش خیم است اما تومور ناحیه ای از بافت پیچیده است. سونوگرافی می تواند به تشخیص بیماری کیست از تومور کمک شایانی کند .

سونوگرافی یکی از مهم ترین مراقبت های بارداری است که تصاویری از رشد و نمو جنین ارائه می دهد همچنین سونوگرافی در ناحیه شکم می تواند به بررسی سنگ کلیه ، سنگ کیسه صفرا ، بیماری های مرتبط با کبد و معده بپردازد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه سونوگرافی شامل : پروب مبدل (کاوش گری که امواج صوتی را دریافت و ارسال می کند. ) ، واحد پردازش مرکزی CPU ، کنترلر پالس مبدل ، نمایشگر ، صفحه کلید ، چاپگر می باشد.

بخش اصلی یک دستگاه سونوگرافی پروب مبدل است که امواج صوتی را با توجه به فناوری پیزو الکتریک یا الکتریسیته تحت فشار تولید و دریافت می کند. هر پروب مجهز به چند کریستال پیزو الکتریک است که هنگام جریان الکتریکی به سرعت تغییر شکل می دهد و امواج صوتی ایجاد می کند.

دستگاه سونوگرافی سه بعدی ۳D

دستگاه سونوگرافی ۳D ، چندین تصویر دو بعدی با حرکت چرخش پروب ها در سطح بدن به دست می آیند و سپس اسکن های دو بعدی توسط نرم افزار یارانه ای تخصصی ترکیب می شوند تا تصاویر سه بعدی را تشکیل دهند. سونوگرافی سه بعدی به پزشک معالج امکان تشخیص بهتری را می دهد.

معرفی دستگاه سونوگرافی voluson E8

Voluson E8 یک سیستم سونوگرافی تشخیص حرفه ای می باشد که امواج بی خطر اولتراسوند Ultrasound را به بافت های بدن وارد می کند.

کاربرد های بالینی دستگاه سونوگرافی Voluson E8 شامل : جنین ، مامایی ، شکم ، زنان ، ناباروری ، قلبی ، عروقی و … می باشد.

پروب ها ی دستگاه به صورت ارگونومیک دارای لبه های گرد و  با سطوح صاف  طراحی شده اند تا سبک و متعادل باشند

نکات ایمنی دستگاه سونو گرافی Voluson E8

دستگاه سونوگرافی یا اولتراسوند E8 صرف نظر از سیستم و طراحی به شوک حساس است و بسیار با احتیاط کار کنید همچنین هرگز کابل های پروب را فشار ندهید ، خم نکنید و نپیچانید و از آنها در برابر عوامل فیزیکی و مکانیکی محافظت کنید.

قبل از وصل یا جدا کردن مبدل حالت FREEZE دستگاه را فعال کنید و در مواقع قطع برق در صورت استفاده از دستگاه حتما توجه داشته باشید که سیستم از یک منبع برق بدون وقفه UPS تغذیه شود.

هنگامی که پروب به پوست انسان آغشته به ژل مخصوص سونوگرافی می شود امواج اولتزاسوند با قدرت بیشتری به بافت مورد بررسی نفوذ می کند از این رو ژل های کوپلینگ نباید حاوی موادی از قبیل : لوسیون ، روغن زیتون ، متانول یا هر نوع ماده برپایه الکل و … باشند

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *