تعمیر دستگاه بستنی ساز صنعتی

تعمیر دستگاه بستنی ساز صنعتی

تعمیر دستگاه بستنی ساز صنعتی- تعمیر تخصصی برد الکترونیکی انواع دستگاه بستنی ساز در  Digi-board

بررسی اجمالی بستنی ساز صنعتی

بستنی ساز صنعتی یک محفظه شبیه به سیلندر با قوطی مرکزی را می چرخاند  و سرد می کند تا مخلوط داخل محفظه به بستنی تبدیل شود . این دستگاه دارای دو قسمت اصلی  درام خارجی و فرچه مرکزی می باشد که فرچه  به داخل درام فشار داده می شود تا مخلوط  به هم زده شود .

چندین تکنیک برای سرد کردن یک ترکیب وجود  دارد . در روش قدیم یخ با سنگ نمک بسته بندی می شد تا نقطه انجماد کاهش یابد و با سرد شدن مخلوط  ، یخ بین درام و قوطی بسته می شود و به صورت متناوب با ذوب شدن دوباره پر می شود.

در اغلب بستنی ساز های صنعتی امروزه  از یک سیستم خنک کننده الکتریکی استفاده می گردد و دستگاه مجهز به میل لنگ کوچک در مدت زمان ۲۰ دقیقه  درست می شود لازم به ذکر است پس از تهیه بستنی قبل از استفاده باید به ترکیب استراحت داده می شود .

اجزای تشکیل دهنده دستگاه بستنی ساز

یک بستنی ساز صنعتی از سه قسمت منبع تبرید، وان مخلوط کن و یک پارو تشکیل شده است. در حال حاضر در این دستگاه از فریون در لوله های خنک کننده استفاده می شود که سیلندر را می پوشاند در زمانی که کندانسور کار می کند فریون سیلندر را به همان روش قدیمی یخ که ذکر شد خنک می نماید.

در ادامه فرایند با وارد شدن هوا توسط پد های چرخشی به داخل محفظه مخلوط تشکیل دهنده بستنی شروع به سفت شدن می نماید و هنگامی که به اندازه کافی غلیظ شد آن را داخل وان های مخصوصی اپراتور خالی می کند سپس بستنی در داخل فریزر قرار داده می شود تا در زمان سرو مور استفاده قرار گیرد. در جدول زیر برخی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه بستنی ساز صنعتی ارائه شده است.

کندانسور
واشر
فن اصلی
فن قبل از خنک کردن pre cooling
کنتاکتور AC
پنل کنترل
ترنسفورمر کنترل
برد نمایش
برد Driven-board
سوییچ
سوپاپ
لوله هوا
کمپرسور

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *