تعمیر دستگاه الکتروکوتر

تعمیر دستگاه الکتروکوتر

تعمیر دستگاه الکتروکوتر- تعمیر تخصصی دستگاه پزشکی الکتروکوتر  Electrocautery برند PME مدل ME82   با ماکزیمم توان خروجی ۸۰ وات

معرفی دستگاه الکتروکوتر

الکتروکوتر در صنعت پزشکی برای برش و تخریب بافت ، جهت کنترل خون ریزی و انعقاد خون به کار می رود.

دستگاه الکتروکوتر در زمینه های مختلف جراحی نظیر: گوش ، حلق ، بینی ، جراحی سر و گردن و پلاستیک استفاده می شود . با توجه به حداقل رساندن صدمات ناشی از جراحی این دستگاه امروزه جایگزین روش های سنتی نظیر اسکالپل scalpel شده است.

عمل کنترل خون ریزی به کمک یک ژنراتور قدرتمند با فرکانس بالا صورت می پذیرد . جرقه فرکانس رادیویی RF بین پروب و محل جراحی باعث گرم شدن موضعی و آسیب به بافت می شود.

 ژنراتور در دو حالت تک قطبی و دو قطبی عمل می کند در حالت تک قطبی یک الکترود فعال جریان را به محل جراحی متمرکز می کند اما در حالت دوقطبی هر دو الکترود فعال و برگشتی در محل مورد جراحی قرار دارند.

 الکتروکوتر در حالت دوقطبی از یک ابزاری مشابه موچین برای کنترل خون ریزی رگ ها استفاده می شود و توسط جراح از طریق یک سوییچ پا کنترل می شود. از مزایای این نوع الکتروکوتر استفاده بهینه از انرژی در مناطق کوچک و ظریف می باشد.

در الکتروکوتر تک قطبی، یک نوع پد مخصوصی از دستگاه به بیمار متصل می شود و از یک ابزاری مشابه مداد که دارای یک یا دو دکمه بر روی محور خود است انرژی الکتریکی را به طور مداوم برای برش بافت به کار می گیرد. در حالت انعقاد تیغه فلزی یا نوک سوزن را می توان به صورت مستقیم روی بافت قرار داد.

دستگاه انعقاد خون یا Electrocautery در حالت تک قطبی بسیار سریع و ظریف است اما حین جراحی دود حاوی هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای ایجاد می کند که ممکن است برای سلامتی تیم جراحی مخاطره آمیز باشد.

در دستگاه های جدید از یک نوع پوشش تفلون در تیغه ها استفاده می شود که تاثیر صدمات بافتی حین حراحی را به شدت کاهش می دهد.

 

نقاط ضعف دستگاه الکتروکوتر Electrocautery

این دستگاه پزشکی بسیار دقیق و سریع با به حداقل رساندن صدمات بافت ها و رگ های بیمار خطراتی را هم به همراه دارد.  دود ناشی از سوزاندن بافت جهت انعقاد خون چشم جراح را تحریک و تاثیر منفی در بینایی جراح بگذارد.

شواهد آزمایشگاهی نشان می دهد دود ناشی از جراحی حاوی سلول های خونی ، ویروس و باکتری های خطرناکی است که نیاز به کنترل بیشتری دارد.

در صورت رطوبت ، اگر پد های الکترود برگشتی به درستی در جای مشخص قرار نگیرد ممکن است که پوست بیمار دچار آسیب شود.

بررسی اجمالی الکتروکوتر PME مدل ME 82

ME82 مجهز به دو سیستم مونوپلار و بای پلار قدرت خروجی معادل ۸۰ وات را ایجاد می کند . این دستگاه مناسب مصارف جراحی پوستی ، بلفاروپلاستی و… می باشد.

تجهیزات و تعلقات خارجی ME 82 شامل : پدال ۲ کاناله ، سر قلم ، قلم  دارای سه فیش ، پن ست Penset به همراه سیم بای پلار است

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *