تعمیر دستگاه ارتعاش سنج

تعمیر دستگاه ارتعاش سنج

تعمیر دستگاه ارتعاش سنج- تعمیر تخصصی برد دستگاه ارتعاش سنج تعمیر دستگاه های تست و آزمایش صنعتی در دیجی برد

معرفی دستگاه ارتعاش سنج

ارتعاش سنج یک دستگاه الکترونیکی است که قادر به پردازش سیگنال های ارتعاشی است که این نوع سیگنال  از طریق کابل های رابط شتاب ارتعاشات اندازه گیری می شوند از مزیت های این دستگاه می توان به استفاده آسان اشاره نمود که نیاز به آموزش خاصی ندارد و مشکلات نقص فنی  یاتاقان  ، پمپ  و سایر ماشین آلات صنعتی را با گزارشات تحلیلی به طور کامل تعین و عیب یابی می نمایند.

دستگاه ارتعاش سنج سرعت میلی متر بر ثانیه و حتی ابنچ بر ثانیه را اندازه گیری می نماید که این کار را با استفاده از سنسور های تعبیه شده در دستگاه به انجام می رساند.

کاربرد آزمایش ارتعاش

آزمایش و داده های ارتعاشی درک بهتری از سلامت دستگاه و راندمان بهتر جهت افزایش عملکرد بهتر را می دهد با جمع آوری اطلاعات جامع عمر دستگاه و تنش وارد بر آن را می توان در مدت زمان کوتاه محاسبه نمود .

مشکلات مربوط به عملکرد نامطلوب دستگاه و خرابی های احتمالی سیستم  مکانیکی  قبل از بروز هر گونه مشکل با کمک آزمایش های ارتعاشات  به راحتی از پیش تعیین می شود که به نوع به خود تاثیر بسزایی در صنعت ایفا می نماید لازم به ذکر است در صنایعی که دستگاه  ۲۴ ساعت شبانه روزی کار می کنند نیاز به نظارت فرایند با کمک سیستم های ارتعاشی به طور کامل حس می شود.

در صنایع پر مصرفی نظیر نفت ، گاز، معادن ، نیروگاه های برق و … خرابی هر یک از دستگاه های خط تولید خسارات جبران ناپذیری را  از نظر مالی و جانی برای تکنسین بوجود می آورد نظارت و آزمایشات مداوم توسط دستگاه سنجش ارتعاش این امنیت را برای پروژه های عظیم فراهم می آورد.

معرفی دستگاه ارتعاش سنج X-5 MK III

این دستگاه ساخت کشور سوئد ،یک تحلیل گر پیشرفته ارتعاش می باشد که همراه با یک نرم افزار کامپیوتری کار می نماید. VIBER X5 MK III قادر به اندازه گیری طیف گسترده ای از پارامترهای اندازه گیری می باشد و اطلاعات حیاتی نظیر دما ، سرعت، ارتعاش و سایر متغیرهای می باشد.

ویژگی های کاربردی دستگاه ارتعاش سنج VIBER X5 MKIII

این نوع ارتعاش سنج های حرفه ای دارای یک دوربین حرارتی  می باشند که با  نسل جدید پردازنده  مدت زمان پروسه پردازش اطلاعات را کاهش می دهند و صرفه جویی در زمان خود یک نوع بهینه سازی در خط تولید صنایع محسوب می شود.

از دیگر ویژگی این نوع  آزمایش کننده ارتعاش قابلیت سازگاری و تطبیق با هر نوع سرعت سنج خارجی را دارد که البته با مبدل های فرایند نظیر فشار ، دما، جریان ۴-۲۰ میلی آمپر خود را به راحتی وقف می دهد .

از مهم ترین ویژگی متمایز VIBER X5 MKIII قابل اعتماد بودن این دستگاه می باشد که منطبق با استاندار های معتبر اروپایی نظیر ISO طراحی و تولید می شوند که به نوعی ابزار مناسب جهت سلامت دستگاه و اپراتور هستند .

 

مشکلات دستگاه های ارتعاش سنج

  • دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه هنگام لود شدن متوقف می شود

  • یکی از سنسورها یا دوربین ها کار نمی کند

  • صفحه نمایش دستگاه چیزی نشان نمی دهد

  • تعدادی از کلیدها از کار افتاده اند

  • دستگاه ارور می دهد

  • دستگاه یکی از پراب سنسورها را شناسایی نمی کند

و…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *