تعمیر جعبه فیوز کیا سراتو

تعمیر جعبه فیوز کیا سراتو

تعمیر جعبه فیوز کیا سراتو در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

جعبه فیوز خودرو چیست؟

هر فیوز خودرو ، قطعه ای کوچک است که در سیستم برق رسانی خودرو، وظیف قطع کردن جریان برق در صورت نوسان را در دستگاه مصرف کننده متصل به خود دارد. به عبارت بهتر فیوزها در خودرو وظیفه دارند اگر جریان برق بیشتر از حد مجاز باشد، اتصال را قطع کرده و نگذارند دستگاه مصرف کننده آسیب ببیند. فیوزها در خودرو معمولا در مکانی در دسترس راننده در جعبه فیوز قرار دارند که برای یافتن آن ها، باید با استفاده از دفترچه راهنمای خودرو اقدام نمود. در دفترچه راهنمای هر خودرو، نقشه تمام فیوزها وجود داشته و وظیفه برق رسانی هر فیوز خودرو به دیگر قطعات خودرو، مشخص گردیده است.روی هر فیوز خودرو معمولا اطلاعاتی در رابطه با حداکثر شدت جریان عبوری از خود نوشته شده است که نشان می دهد اگر نوسانات برق خودرو از مقدار مشخص شده بیشتر باشد، اصطلاحا فیوز آب شده و قطع می گردد. این قطعی سبب می گردد تا دستگاه مصرف کننده ای که برق خود را از طریق فیوز میگیرد، دیگر برق رسانی نداشته باشد و از مدار خارج گردد. این عمل به این دلیل انجام می گردد تا از بروز مشکلات اساسی در خودرو، با نوسانات شدید، جلوگیری گردد.

انواع فیوز خودرو

فیوزها معمولا در انواع متنوعی تولید و طراحی می شوند که فیوزهای مستطیلی و سرامیکی از جمله پر کاربردترین نوع آن ها می باشد. این فیوزها از دو پایه تشکیل شده اند که داخل خود بسته به حداکثر میزان شدت جریان عبوری ، از سیم ضخیم تری برای اتصال دو پایه به هم استفاده شده است.فیوز شیشه ای نیز نوع دیگری از فیوز خودرو می باشد که اتصال دو سر فیوز در آن با استفاده از سیمی نازک در میان محفظه شیشه ای برقرار شده است که در صورت عبور شدت جریان بالا، سیم مربوطه قطع می گردد

 

مشکلات جعبه فیوزها

  • مشکل در سیستم قفل مرکزی

  • درست کار نکردن فلاشر یا راهنما

  • مشکل در چراغ ترمز

  • مشکل در چراغ سالن

  • مشکل در هشدار باز بودن درها

تعمیر جعبه فیوز کیا سراتو

2 دیدگاه در تعمیر جعبه فیوز کیا سراتو
  1. سراتو دارم مدتیه که چراغ مه شکن عقب که با یکبار دیگه چرخاندن دسته روشن کردن هد لایت های جلو فعال میشه روشن نمیشه و غلامت مه شکن هم در آمپر نمی افته دلیلش چیه؟ کدوم فیوز هست؟
    من قبل آینه تاشو نصب کردم که دو تا سیم از جعبه فیوزها گرفت شاید به این دلیل باشه راهمایی کنید لطفا


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *