تعمیر جعبه فیوز دوج چلنجر Dodge

تعمیر جعبه فیوز دوج چلنجر Dodge

تعمیر جعبه فیوز دوج چلنجر Dodge یونیت این خودرو با پلاک منطقه آزاد از استان خوزستان ارسال شده بود و بعد از عیب یابی تعمیر گردید.با تشکر از همکاران برای ارسال فیلم بعد از تعمیر .تعمیرات یونیت های  خودروهای روز دنیا در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

دوج چلنجر

(به انگلیسی: Dodge Challenger) یکی از مدل‌های محبوب خودروهای کمپانی دوج است که از دههٔ ۱۹۷۰ تاکنون محبوبیت زیادی داشته‌است. دوج چلنجر نام سه مدل متفاوت شرکت داج (زیر مجموعه کرایسلر) است. که در سال‌های نسل اول “از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴” نسل دوم ۱۹۷۸”از تا ۱۹۸۳” نسل سوم “از۲۰۰۸ تا الان ” تولید شده‌اند. از نمونه های دوج چلنجر می توان مدل های چلنجر اس ایکس تی (SXT)،چلنجر آر تی(R/T)،هلکت(Hellcat) و دیمن (Demon) را نام برد.

فیوز و جعبه فیوز خودرو

فیوزها یکی از ابزار مرتبط با برق و سیم کشی خودرو هستند که وظیفه دارند در صورت نوسانات جریان برق و بالا رفتن ولتاژ یا شدت جریان مربوطه، مسیر جریان را قطع نمایند تا دستگاه های الکتریکی موجود در مسیر، صدمه نبینند. در حقیقت فیوزها ابزاری برای محافظت از دستگاه های الکتریکی خودرو هستند که در نوسانات برق، میزان خسارات را بسیارکاهش می دهند. اگر در مسیر جریان الکتریکی یک دستگاه در خودرو، نوسان برقی اتفاق بیفتد، فیوز موجود در مسیر اتصال را قطع خواهد کرد و اصطلاحا می سوزد. برای راه اندازی دوباره آن دستگاه، ضمن رفع علت نوسان ایجاد شده، باید فیوز مرتبط با آن دستگاه را که دیگر از کار افتاده است، تعویض نمود.در واقع فیوز یکی از قطعات کوچک در خودرو است که وظیفه تنظیم برق رسانی به دستگاه‌های مختلف خودرو را دارد.

فیوز‌ها قطعات کوچکی هستند که در خودروها وظیفه کنترل برق ورودی به دستگاه‌های مختلف را دارند و در صورت زیاد شدن بار الکتریکی ورودی یا نوسان داشتن آن، جریان را قطع می‌کند تا آن دستگاه به خصوص از کار بیفتند و صدمه نبیند.امروزه جعبه فیوزها فراتر رفته و کاملا هوشمند شده اند و وظایف بیشتری بر عهده دارند.فیوزها معمولا در بخشی به نام “جعبه فیوز” در خودروها قرار دارند که در دسترس راننده است و در دفترچه راهنما مشخصات تمامی آن‌ها ذکر شده است.
این قطعات مسئول تنظیم جریان برق را دارند و در زمانی که برق دچار نوسان شود برق ورودی به دستگاه مربوطه را قطع می‌کند تا دستگاه آسیب نبیند و خود آن‌ها هم به اصطلاح می‌سوزند که باید یک فیوز جدید جایگزین آن‌ها شود.

فیوزهای خودرو چند نوع هستند؟

در میان انواع مختلفی از فیوزها، نوع مستطیلی و سرامیکی در خودروها بیشتری کاربرد را دارد. همچنین فیوزهای شیشه‌ای (به شکل استوانه‌) و فیوزهای فلزی از جمله انواع دیگر فیوزهای دیگر هستند که در خودروهای استفاده می‌شوند.

اشکالات احتمالی جعبه فیوز

راهنما کار نمیکند
وضعیت گیربکس شناسایی نمی شود
موتور استارت نمیخورد
چراغها روشن نمی شود
فن دور کند یا دور تند مشکل دارد
دیاگ به آن متصل نمی شود
خطایی دارد که رفع نمی شود

تعمیر جعبه فیوز دوج چلنجر Dodge

مشخصات فنی جعبه فیوز دوج چلنجر Dodge
۵WP20005OGK

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *