تعمیر ترمز ضد قفل ABS کادیلاک CTS

تعمیر ترمز ضد قفل ABS کادیلاک CTS

تعمیر ترمز ضد قفل ABS کادیلاک CTS تعمیر سیستم ای بی اس خودروهای وارداتی.تعمیر سیستم پایداری ESP خودروهای پلاک منطقه های آزاد.

کاربرد و تعریف سیستم ای بی اسABS:

واژه ای بی اس به معنای سیستم ترمز ضد قفل (Anti lock breaking system)می باشد . این سیستم جهت ثبات و حفظ حرکت چرخ ها هنگام ترمز گرفتن طراحی و در اکثر وسایل نقلیه مدرن به کار می روند.

این سیستم قفل ترمز با اعمال و رهاسازی پدال ترمز توسط پدیده فیزیکی پمپاژ ترمز به چرخ های وسیله نقلیه در موقعیت های ترمز شدید به صورت هوشمندانه فعال می شود. هنگامی که چرخ ها شروع به لغزش میکند سانسورهای روی هر چرخ تحریک و از قفل شدن ناگهانی چرخ ها جلوگیری میکند.

هدف از این نوع سیستم ایجاد شرایط ایمن رانندگی در شرایط اضطراری از قفل شدن چرخ ها روی آسفالت جلوگیری میکند.

 

محل قرارگیری سنسورABS:

سنسور معمولا روی هر توپی چرخ بر روی چهار کانال ای بی اس قرار می گیرد.

سیستم TC و ABS در کادیلاک سی تی اس ۲۰۱۲

این مدل خودرو از کمپانی کادیلاک مجهز به سیستم کنترل کشش اتوماتیک می  باشد. زمانی که سیستم TC روشن است سرعت چرخ ها کنترل میشود .به محض اینکه یکی از چرخ ها سریعتر از حد معمول شروع به چرخیدن می کند به صورت اتوماتیک سیستم کنترل کشش اکتیو شده و چرخش اضافه چرخ متوقف می شود.

این دو سیستم در کادیلاک سی تی اس دارای یک ماژول کنترل و سیستم تشخیص داخلی می باشد و روشن شدن چراغ هر کدام از این دو سیستم از خرابی و ایراد فنی به راننده آگاهی می دهد.

مشکلات فنی سیستم ای بی اس کادیلاک سی تی اس ۲۰۱۲:

بیشترین مشکلات ای بی اس در اثر آلودگی سنسور ها ناشی از تراشه های فلزی رخ می دهد .و گاهی خرابی سیستم ترمز در اثر خرابی سیم کشی سنسورها می شود.

مشکلات معمولا در یونیت های ABS

یونیت خطای ارتباطی دارد

یکی از سنسور چرخها کار نمی کند

خطای سنسور فشار روغن دارد

یونیت روشن نمی شود

دیاگ به یونیت وصل نمی شود

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *