تعمیر ترمز دستی برقی کیاکادنزا

تعمیر ترمز دستی برقی کیاکادنزا

تعمیر ترمز دستی برقی کیاکادنزا در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

ترمز دستی برقی چگونه کار می کند ؟

در سیستم ترمز دستی مکانیکی که در بعضی ماشین ها به صورت اهرم دستی است و در بعضی دیگر به صورت اهرم پایی میباشد یک کابل را که به لنت های عقب متصل است درگیر میکند اما در سیستم ترمز الکترونیکی عملکرد متفاوت است و  دو نوع سیستم ترمز دستی الکترونیکی داریم که در ادامه آن را برای شما شرح میدهیم . نوع اول ترمز دستی الکترونیکی مانند نوع مکانیکی دارای کابل است اما با این تفاوت که وقتی راننده دکمه ترمز دستی الکترونیکی را فشار میدهد یک موتور برقی کار دست راننده را انجام میدهد و کابل  را میکشد و لنت های عقب را درگیر میکند . در ماشین هایی که این نوع ترمز دستی الکترونیکی را دارا میباشند یک چیپ الکترونیکی وجود دارد که شروع حرکت ماشین در سر بالایی را کنترل میکند که این سیستم را  به اختصار HSA مینامند . در نوع دوم سیستم ترمز دستی برقی هیچ نوع کابلی وجود ندارد و ترمز دستی توسط موتور برقی جاسازی شده در کالیپر ترمز عقب عمل درگیر کردن ترمز دستی را به صورت الکترونیکی انجام میدهد . اغلب در این سیستم در ماشین های اتوماتیک زمانی که گیربکس را در حالت D یا حرکت قرار میدهید ترمز دستی به صورت خودکار غیر فعال میگردد

سیستم ترمز KIA CADENZA

کیا کادنزا ( Cadenza ) یکی از سدان های فول سایز و لوکس کمپانی کیا موتورز است. ساخت  این خودرو از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و دومین نسل از این خودرو  در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده است. در کره جنوبی کادنزا را K7 می نامند. این خودروی لوکس در ایران با موتور  ۳.۵ لیتری و با حداکثر قدرت ۲۹۰ اسب بخار با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک توسط اطلس خودرو عرضه می شود. کادنزا دیفرانسیل جلو است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۹.۵ لیتر در صد کیلومتر می باشد.

از جمله امکانات کادنزا می توان به سیستم صوتی CD / MP3 با ۶ بلندگو و کابل iPod ، تزئینات داخلی پارچه ای و چرمی ، صندلی های جلو برقی ، سیستم هوشمند ورود بدون کلید ، دکمه استارت و استاپ ، چراغ های مه شکن ، آینه های برقی ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، سقف پانوراما، سنسور باران ، کروز کنترل، سیستم تهویه برای صندلی های جلو ، ۸ کیسه هوا ، ترمز ضد قفل و دوربین دید عقب اشاره کرد. کادنزا در ایران با خودروهایی مانند آریون ، آزرا و لتیتود رقابت می کند.

مشکلات ترمز دستی برقی کیاکادنزا

  • ترمز صدایی مثل رد کردن چرخ دنده می دهد.

  • ترمز فقط آزاد و یا فقط درگیر می شود.

  • دیاگ یونیت را شناسایی نمی کند.

  • چراغ ترمز دستی روشن است یا چشمک می زند.

  • از یونیت صدا می آید اما حرکت ندارد.

تعمیر ترمز دستی برقی کیاکادنزا

مشخصات فنی ترمز دستی برقی کیاکادنزا

QMJCA000YS

qmj

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *