تعمیر ترمز دستی برقی شورلت کاپتیوا CAPTIVA

تعمیر ترمز دستی برقی شورلت کاپتیوا CAPTIVA

تعمیر ترمز برقی شورلت کاپتیوا CAPTIVA.تعمیر تخصصی انواع ترمز برقی بنز S و E بی ام و تویوتا TOYOTA لکسوس کیا هیوندای HYUNDAI هوندا VOLVO شورلت فورد در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

درباره شورلت کاپتیوا

– نام این خودرو به زبان لاتین و CHEVROLET CAPTIVA  است ، که در کشور آمریکا تولید و به کشور های دیگر صادر می شود و طرفدار های زیادی دارد . موتور این ماشین ۲.۴ لیتر بوده و قدرت اسب بخار آن نیز ۱۳۶ است که این قدرت بسیار کم است . این ماشین گشتاور نیز دارد که گشتاور آن ۲۲۰ نیوتن متر است . این ماشین با تویوتا ، هیوندا و فورد SCAPE  رقابت بالایی دارد . وزن این ماشین حدودا بین ۱۶۵۵ تا ۱۸۰۵ است . همچنین باید گفت که این ماشین سرعتی دارد که بین ۱۸۳ تا ۱۸۳ است . این ماشین گیر بکس دارد که اندازه آن ۵M/ 5A  است . شتاب این ماشین از ۰ تا ۱۰۰ ، ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ بر ثانیه است . این ماشین محور نیز دارد که محور آن FWD / 4 WD  است . مصرف سوخت این ماشین برای مشتری مهم می باشد که سوخت آن ترکیبی است که ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است .

مکانیزم ترمز دستی برقی

در گذشته مکانیزم عملکرد ترمزدستی های مکانیکی به این شکل بود که یک کابل از اهرم ترمز دستی به چرخهای عقب متصل می گردید و با کشیدن اهرم دستی یا پایی (در برخی مدل های مرسدس بنز و اتومبیل های آمریکایی)، لنت های ترمز چرخ های عقب درگیر می شد و از حرکت خودرو جلوگیری می کرد.

به طور کلی، دو نوع ترمزدستی الکترونیکی داریم. در نوع اول، ترمزهای عقب بوسیله کابل (مانند ترمزدستی های مکانیکی) فعال می گردند، با این تفاوت که یک موتور برقی کار دست راننده را انجام می دهد و نیروی مورد نیاز فعال کردن ترمزدستی را تامین می کند. در این خودروها، ترمزدستی با فشردن یک دکمه، فعال  یا غیرفعال می گردد و توسط یک چیپ الکترونیکی کنترل می شود که در شرایط مختلف، مانند زمانی که خودرو در سربالایی قرار گرفته است و قصد حرکت مجدد دارد، به یاری راننده می شتابد.و یا اگر راننده فراموش کند که هنگام حرکت آن را آزاد نماید،کنترلر به صورت اتوماتیک وارد عمل شده و ترمز را آزاد می کند.

در نوع دوم، موتور الکتریکی ترمز دستی در کالیپر ترمز چرخ عقب جاسازی شده است. در این سیستم هیچ گونه کابلی وجود ندارد و ترمز دستی فقط به واسطه نیروی الکتریکی فعال می گردد. در صورت فشردن دکمه و فعال شدن ترمزدستی، چراغ نمایشگر روی دکمه فعال سازی روشن شده و صدای هشدار نیز شنیده می شود. لازم به ذکر است این سیستم توسط همان دکمه نیز غیر فعال می شود. البته در اغلب خودروها، بعد از قرارگیری دنده در حالت D (حرکت) و فشردن پدال ترمز، ترمزدستی به صورت اتوماتیک غیرفعال می شود.

مشخصات فنی شورلت کاپتیوا

کشور سازنده آمریکا
حجم موتور ۲.۴ لیتر
محور محرک FWD/4WD
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک
حداکثر قدرت ۱۶۹اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۱۶نیوتن متر گشتاور
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت(km/h) ۱۹۰

مشکلات رایج ترمز دستی برقی شورلت کاپتیوا

  • ترمز صدایی مثل رد کردن چرخ دنده می دهد.

  • ترمز فقط آزاد و یا فقط درگیر می شود.

  • دیاگ یونیت را شناسایی نمی کند.

  • چراغ ترمز دستی روشن است یا چشمک می زند.

  • از یونیت صدا می آید اما تاثیری در فعال شدن ترمز ندارد.

 

شماره فنی ترمز برقی شورلت کاپتیوا

A2C53440442

تعمیر ترمز برقی شورلت کاپتیوا CAPTIVA

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *