تعمیر تخصصی کول باکس

تعمیر تخصصی کول باکس . تعمیر انواع و اقسام کول باکس coolbox های الکتریکی برندهای ای ار بی ARB ایگ لو Igloo آیسی تک Icey-Tek کولمن coleman سان مر Sunmer آت ول Outwell یتی Yeti کمپا Kampa در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.

کول باکس چیست:

یخچال خنک کننده ، صندوق یخ قابل حمل ، جعبه یخ ، coolbox (کول باکس) ، chily bin (در نیوزیلند) یا esky (استرالیا) جعبه ای عایق بندی شده است که برای خنک نگه داشتن غذا یا نوشیدنی استفاده می شود.

برای کمک به خنک ماندن محتوا داخل جعبه معمولا از تیکه‌های یخ استفاده می‌شود. همچنین در بعضی موارد از بسته‌های یخ در حال ذوب شدن یا بسته‌هایی که شامل ژل منجمد با نقطه ذوب بالاتر از یخ ساده است (که با جذب گرما بیشتری به مایع تبدیل می‌شود) ، استفاده می‌شود.

از کول باکس ها معمولا در سفرها یا پیک نیک هایی استفاده می‌ شود که شدت گرما در آن زیاد است. در بعضی از مواقع برای رساندن مواد غذایی مانند بستنی که خنک ماندن آن مهم است هم می‌توان از کول باکس ها استفاده کرد. قابل ذکر است کول باکس ها به دلیل عایق بودن، بدون نیاز به بسته های یخ هم به خوبی کار می‌ کنند.

کول باکس های ترموالکتریک:

برخی از کولرهای مدرن از نوع ترموالکتریک هستند و به سوکت فندک اتومبیل متصل می شوند. اینها به جای استفاده از کمپرسور و مبرد مانند یخچال یا پمپ حرارتی دیگر ، از اثر Peltier همراه با یک فن خارجی برای خارج کردن گرما استفاده می کنند. با معکوس کردن جریان ، این مفهوم همچنین می تواند به جای خنک کردن ، محتوای آن را گرم کند ، برای گرم نگه داشتن وعده های غذایی از طریق وسایل نقلیه ، یا حتی برای یخ زدگی مواد در آب و هوای بسیار سرد مفید است. کولرهای ترموالکتریک به طور معمول می توانند درجه حرارت را حدود ۴۰ درجه فارنهایت یا ۲۲ درجه سانتیگراد زیر دمای محیط کاهش یا افزایش دهند.

تذکر: زمانی که ماشین خاموش است کول باکس ترموالکتریکی را به آن متصل نکنید زیرا ممکن است باتری ماشین را خالی کند.

کول باکس با کمپرسور :

این کول باکس ها ساختار یخچال ها و فریزهای معمول دارند که یک کمپرسور گاز را فشرده کرده و باعث خنک شدن آن در زمان رد شدن از داخل یخچال می شود. این کمپرسورها برقی هستند و در کول باکسهای جدید موتور کمپرسورها سه  فاز شده و یک اینورتر همانند آنچه می بینید در عکس آن را به حرکت در می آورد.

مشکلات معمول کول باکس ها

  • کول باکس روشن نمی شود

  • چراغ ارور یا کد خطایی دارد

  • کمپرسور روشن نمی شود

  • دمای کول باکس درست نشان داده نمی شود

 

تعمیر تخصصی کول باکس

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *